بازار حبوبات با کمبود روبرو نیست

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان خشکبار و خواروبار گفت: بازار حبوبات و خواروبار اصفهان با کمبود محصول روبرو نیست و همه محصولات به وفور در بازار یافت می‌شود و پس از ورود به شهریورماه شاهد افزایش عرضه حبوبات در بازار خواهیم بود.

سید کمال خیام در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش قیمت حبوبات در بازار، اظهار کرد: علت اصلی افزایش قیمت نخود در بازار صادرات آن است و با توجه به گرانی انواع حبوبات در واحدهای صنفی، فروشندگان منتظر ورود محصولات جدید به بازار حبوبات از شهریورماه هستند.‌

وی افزود: افزایش قیمت حبوبات در بازار، چشمگیر و قابل توجه نبوده و تنها نرخی بعضی از آنها رشد نامحسوسی را تجربه کرده و در حقیقت قیمت محصولات نسبت به سه ماه گذشته تفاوت شاخص و قابل توجهی نداشته و افزایش قیمت آنها بسیار جزئی بوده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان خشکبار و خواروبار با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازار نسبت به سایر محصولات و کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند، افزایش چندانی نداشته است، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز نیمایی و کاهش واردات حبوبات به کشور از دیگر کشورها، علت افزایش قیمت حبوبات در بازار است.

خیام اضافه کرد: قیمت برخی از حبوبات همچون عدس نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و در مقایسه با وضعیت بازار حبوبات در بازه زمانی ۴۰ روز گذشته، کاهش نامحسوس و جزئی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: بازار حبوبات و خواروبار اصفهان با کمبود محصول روبرو نیست و همه محصولات به وفور در بازار یافت می‌شود و پس از ورود به شهریورماه شاهد افزایش عرضه حبوبات در بازار خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان خشکبار و خواروبار خاطر نشان کرد: در صورتی که محصولاتی که در شهریورماه به بازار حبوبات وارد می‌شود، افزایش قیمت داشته باشد، علت آن افزایش هزینه‌های تولید محصول است. البته روند کاهش یا افزایش قیمت خوار و بار در بازار قابل پیش‌بینی نیست و باید عرضه و تقاضای بازار در شهریورماه را مورد بررسی قرار دهیم.

کد خبر 437229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.