برخی شهروندان آستارا فضای سبز را نابود می‌کنند!

شهردار بندر آستارا با اشاره به آسیب رساندن برخی افراد به درختان شهر گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برخی شهروندان بدون هماهنگی و مجوز شهرداری اقدام به هرس کردن و زدن شاخ و برگ درختان مقابل منزل مسکونی و واحد تجاری خود می‌کنند که این مسئله باعث خشک شدن و از بین رفتن درختان شهری شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات برخی شهروندان بعضی درختان شهر در سال ۱۳۹۸ به ارزش حدود یک میلیارد ریال و در دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال از انواع چنار، منگولیا، فوتونیا و نارنج در خیابان‌های فارابی و امام خمینی (ره) از بین رفته و شهرداری از این بابت دچار خسارت شده است.

شهردار آستارا با اشاره به کاشت بیش از دو هزار اصله انواع نهال در باغچه‌ها و پارک‌های آستارا با هدف توسعه فضای سبز شهری افزود: شهرداری آستارا در سال ۱۳۹۸ در مجموع برای حفظ فضای سبز شهری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

معیتی با بیان اینکه برای ایجاد هر مترمربع از فضای سبز شهری هزینه و وقت زیادی صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۳ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: درختان نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی ما انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند و کاشت و نگهداری یک نهال از گونه‌های درختی سایه دار حدود ۱۰ سال طول می‌کشد به همین دلیل از شهروندان انتظار داریم با خودداری از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان، در حفظ نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 437204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.