انتقال ۴۳ مصدوم و بیمار بدحال با بالگردهای هلال‌احمر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۴۳ مصدوم و بیمار بدحال و زمین گیر شرایط اضطراری پیچیده انواع حوادث سیل، کوهستان و اطفای حریق مراتع و جنگل‌های کشور توسط بالگردهای هلال‌احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر محمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این خدمات امداد و نجات هوایی از ابتدای سال جاری تا روز دهم مرداد ۹۹ و با بکارگیری چندین فروند بالگرد امدادی و آماده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، بالگردهای امدادی هلال احمر برای انجام عملیات مختلف امدادرسانی شامل حمل و انتقال ۱۹۳ نفر از نیروهای عملیاتی امدادرسان و محموله‌های کمک‌های امدادی برای حادثه دیدگان انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت، ۱۰۲ سورتی عملیات پروازی موفق به مدت زمان ۵۶ ساعت انجام داده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: همچنین در مدت یادشده، پنج مصدوم بدحال ارتفاعات کوهستانی برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی توسط بالگردها به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند.

محمدی، خاطرنشان کرد: همچنین بالگردهای امدادی این سازمان در مدت یادشده، ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محموله‌های امدادی شامل چادرهای اسکان اضطراری و موقت، بسته‌های غذایی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و نیروهای واکنش سریع امدادی را به مناطق مختلف حادثه دیده انتقال داده اند.

وی اظهار کرد: اکنون بالگردهای امدادی جمعیت هلال احمر در پایگاه امداد و نجات هوایی استان‌های گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، قم، مرکزی، همدان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، اصفهان و تهران حضوری مستمر دارند و در زمان‌های بحرانی و وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تمام استان‌ها و شهرستان‌های ایران را پوشش امداد هوایی می‌دهند.

بنا به گزارش ایرنا، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 437197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.