زباله‌ها سلامت کیاشهر را تهدید می‌کند

شهردار بندرکیاشهر گفت: انباشت غیر اصولی زباله‌های صنعتی و خانگی، طبیعت بکر و زیبای این منطقه را با تهدید جدی روبرو کرده است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا سلیمانی با اشاره به تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن زباله در این منطقه اظهار کرد: این زباله‌ها به صورت غیر اصولی در منطقه کاجستان یکی از مناطق طبیعی بندرکیاشهر دفع می‌شود.

وی اضافه کرد: دفع غیر اصولی این میزان زباله علاوه بر اینکه چهره ناخوشایندی را در این مکان ایجاد کرده موجب به خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست شده است.

شهردار کیاشهر ایجاد مکانی مناسب برای انباشت اصولی زباله‌های این بخش را ضروری عنوان و تصریح کرد: رفع مشکلات مربوط به دفع غیر اصولی زباله در این منطقه به اختصاص اعتبارات لازم نیازمند است.

سلیمانی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در کاهش زباله‌های تولیدی مؤثر خواند و افزود: اجرای این طرح از چند سال گذشته توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی در بندرکیاشهر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اجرای این طرح، انتظار می‌رود مردم بندرکیاشهر با مشارکت خود نقش مؤثری در کاهش تولید پسماندها و همچنین حفظ محیط زیست داشته باشند.

شهردار کیاشهر بر لزوم ارتقا فرهنگ زیست محیطی در بین افراد جامعه تاکید و از مسافران و گردشگران خواست تا از رها کردن زباله در مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه جدا خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 437190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.