نقش صندوق حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری می‌توانند نقش موثری در پایدارسازی جامعه روستایی و عشایری داشته باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی صندوق کشاورزی، جانعلی بهزاد نسب در دیدار با مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی افزود: این صندوق‌ها با ایجاد پیوندهای مستحکم و همه جانبه در روستاها، بنیان مناسبی را در توسعه اجتماعی و اقتصادی فراهم ساخته‌اند.

به گفته وی، شبکه سازی منسجم این صندوق‌ها با همدیگر و با دیگر صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف هم افزایی در مسیر تقویت و تکمیل زنجیره ارزش از رویکردهای اساسی شرکت مادر تخصصی است.

بهزاد نسب تصریح کرد: تدوین و بکارگیری الگوهای مؤثر در کسب و کار زنان روستایی و عشایری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مشترک شرکت مادر تخصصی و دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

تشکیل ۱۹ صندوق شهرستانی و استانی

مشاور وزیر در امور زنان و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار اظهار کرد: با همکاری شرکت مادر تخصصی تاکنون ۱۸ صندوق شهرستانی و یک صندوق استانی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری با سرمایه بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال و سهامداری ۱۳ هزار و ۵۹۴ تن از زنان تشکیل شده است.

فروغ‌السادات بنی‌هاشم افزود: آمادگی لازم برای تشکیل ۳۴ صندوق شهرستانی و چهار صندوق استانی دیگر وجود دارد چرا با راه اندازی صندوق‌های زنان روستایی و عشایری صندوق‌های اعتبارات خرد زنان، هویت قانونی و رسمی پیدا کرده‌اند.

بنی‌هاشم از تخصیص اعتبارات از سوی معاونت امور زنان و تنظیم خانواده ریاست جمهوری برای امکان تعامل و ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی خبر داد و گفت: حضور مؤثر در عرصه‌های های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی، برند سازی با دریافت مجوزهای لازم، ایجاد بوم بازار و بوم گردی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ساماندهی و راه اندازی فروشگاه‌های مجازی و توسعه کسب و کارها از جمله دستاوردهای صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری بوده است.

کد خبر 437185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.