اقدامات فوری اسپانیا برای رونق دوباره گردشگری

مقامات رسمی کلانشهر آلیکانته در اسپانیا به دنبال اقدامات دولت بریتانیا در راستای ممنوعیت تردد مسافران بین این دو کشور برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تصمیم گرفتند تصمیماتی کارآمد و فوری اتخاذ کنند تا صنعت گردشگری شهر را از نو رونق ببخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از اوج گرفتن انتشار ویروس کرونا در اسپانیا، دولت انگلستان هر گونه ورود و خروج مسافر بین این دو کشور را ممنوع کرد که این اقدام آسیبی جبران‌ناپذیر در بخش گردشگری بر جای گذاشت. در این راستا شهردار آلیکانته با اعضا شورای شهر جلسه‌ای اضطراری برگزار کرد که با اتفاق آرا قرار شد شهردار هزینه‌ای حمایتی به صنعت گردشگری اختصاص دهد.

پیش از این نیز گروه تی‌یوآی، یک شرکت چندملیتی هتلداری و گردشگری که در زمینه مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و خطوط چارتر، خطوط کشتی‌های گردشی، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی فعالیت می‌کند، اعلام کرده بود قصد دارد تا نهم آگوست تمام پروازها به سمت شبه جزیره ایبری را لغو کند.

این اقدام در کنار تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر ممنوعیت تردد بین دو کشور، افزایش آمار شیوع بیماری‌های کووید -۱۹ در داخل کشور و تشدید محدودیت‌های دولت اسپانیا منجر به فاصله‌گذاری بیشتر بین مردم شد و همین امر رکود صنعت گردشگری در این کشور را همراه داشت. بنابراین مقامات رسمی اسپانیا در بخش صنعت گردشگری را با نگرانی‌های بسیاری مواجه کرد که در نهایت شهردار آلیکانته را به سمت اتخاذ تصمیمی فوری و کارآمد سوق داد.

شهردار آلیکانته در مصاحبه با گزارشگران گفته بود که تصمیم دولت بریتانیا به هیچ وجه عادلانه نیست چرا که میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ در این شهر بسیار پایین است و مقامات رسمی انگلستان در تصمیم‌گیری‌های محدود کننده خود برای اسپانیا باید شهر آلیکانته را نادیده بگیرند. مقامات رسمی آلیکانته مالیات بر ارزش افزوده را در بخش گردشگری از ۱۰ درصد به چهار درصد کاهش داده‌اند تا از این طریق نیز گامی در جهت رونق دوباره این صنعت برداشته باشند.
 

کد خبر 437184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.