به گزارش ایمنا رضوان حکیم زاده با اشاره به اینکه جلسه شورای ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روز یکشنبه با محوریت موضوع کاهش شکاف فاصله برخوداری از فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: نماینده بانکها، شرکتهای پتروشیمی، شرکتهای بازرگانی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و میزبان کمیته امداد بودند. این موضوع که با هر تبلت میتوانیم یک مدرسه برای دانش آموزان بسازیم در این جلسه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه تعداد دانش آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند و از بین آنها آن دسته که عدم دسترسی به ابزار هوشمند و امکان استفاده از فضای فناوری را برای تداوم جریان آموزش ندارند به تفکیک همه استانها و مناطق احصا و در این جلسه ارائه کردیم، گفت: پیشنهاداتی را مطرح کردیم و امیدواریم به سرانجام خوبی برسد.
حکیم زاده ادامه داد: این امری ملی است. در عین حال که کرونا یک تهدید است اما از سوی دیگر فرصتهایی را ایجاد کرده است. همه کسانی که علاقه مندند در امر ادامه تحصیل کودکان مساعدت داشته باشند میتوانند با صرف هزینههای بسیار کمتر از ساخت یک مدرسه، با خرید یک تبلت به نوعی مدرسه را در دست دانش آموز بگذارند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: این نگرانی جدی وجود دارد که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است تعدادی از دانش آموزان که به این امکانات دسترسی ندارند و محروم هستند به جمعیت بازماندگان از تحصیل افزوده شوند که اینها عمدتاً در مناطق محروم هستند و امید است دستگاهها و سازمانها با احساس مسئولیت اجتماعی در رابطه با این امر ملی مشارکت داشته باشند.
حکیم زاده ادامه داد: جلسه روز گذشته جلسه خوبی بود و قرار است تا آخر هفته آینده نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به صورت دقیق به آموزش و پرورش ارائه شود.
وی درباره راه اندازی این پویش ملی به ایسنا گفته است که امیدواریم این پویش ملی که دیروز استارتش خورده سراسری بشود و ما شاهد مشارکت جدی دستگاهها و شرکتهای تجاری باشیم. هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است اما یک تبلت دانش آموزی با یک و نیم میلیون تومان هزینه میتواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد و او را به مدرسه برگرداند. حتی کمکهای خرد مردمی میتواند بسیار مؤثر باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سه میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز را به تفکیک منطقه و مدرسه شناسایی کردیم که به دلیل نداشتن دستگاه هوشمند و عدم دسترسی به گوشی و تبلت امکان استفاده از آموزشهای مجازی را نداشتند که اگر تأمین شود تحول بزرگی در نظام آموزشی اتفاق میافتد، تصریح کرد: علاوه بر این دانش آموزان اتباع هم هستند که به این آمار اضافه میشوند و امیدوارم کمیسیاریای عالی پناهندگان نقش خودش را ایفا کند و شرایط این دانش آموزان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.
نظر شما