باقری: تروریست‌ها و حامیان آنها می‌خواستند امنیت ایران را دچار مخاطره کنند

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تروریست‌ها و حامیان آنها قصد داشتند با تصرف عراق و سوریه امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند شکست دشمن باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه پایان حکومت داعش و اقتدار جبهه مقاومت، اظهار کرد: این نمایشگاه و موزه بخش اندکی از تلاش‌های محور مقاومت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با دسیسه‌ها و اقدامات استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای دشمنان و گروه‌های تروریستی است که توسط استکبار جهانی ایجاد شد. همچنین اقداماتی که مقدسات اسلامی کشورهای سوریه و عراق را خدشه‌دار کرده بود نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه دشمنان بشریت و اسلام با ایجاد این گروه‌های تروریستی تلاش کردند با وحشی‌گری، آزادی و امنیت ملت‌های منطقه را به خطر بیاندازند و مقدسات اسلامی را مورد هتک حرمت قرار دهند و در این رابطه از هیچ‌گونه وحشی‌گری ابایی نداشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: آنها امنیت و حاکمیت کشورهای سوریه و عراق را به طور اساسی به خطر انداختند و اگر حضور شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش و دیگر فرماندهان که در امر مستشاری فعال بودند، نبود و اگر همراهی و همدلی فرماندهان با ملت و حاکمیت سوریه و عراق محقق نمی‌شد و حمایت و فتوای مرجعیت نبود، قطعاً حاکمیت این کشورها در دست داعش و امثالهم بود.

باقری یادآور شد: اما آنچه که اتفاق افتاد، با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت مرجعیت و تلاش سردار سلیمانی و همرزمانش، بحمدالله گروه تروریستی داعش و گروه‌های مانند آن نابود شد و امروز حاکمیت و امنیت تا اندازه زیادی به دو کشور سوریه و عراق بازگشت.

وی ادامه داد: این موزه بخش اندکی از این شجاعت‌ها، رشادت‌ها و اقدامات را به خوبی به نمایش گذاشت و به ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان عزیز توصیه می‌کنم به این نمایشگاه بیایند و افتخارات که آفریده شد را از نزدیک ببینند. قطعاً اگر این اقدامات در کشورهای عراق و سوریه انجام نمی‌شد، تروریست‌ها و حامیان آنها قصد داشتند تا با تصرف این کشورها امنیت جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطرات اساسی کنند. آن نبردهایی که سرانجام دشمن را به شکست و اضمحلال کشانید، باعث شد تا ملت ما با آرامش کامل بتواند در حوزه توسعه و پیشرفت حرکت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: افتتاح این موزه تقریباً همزمان است با ایام نبرد ۳۳ روزه ملت بزرگ لبنان و حزب الله قهرمان با رژیم صهیونیستی است که بخش‌هایی از این نبرد نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. همچنین نبردهای ضداشغالگری ملت فلسطین و نبرد آزادسازی افغانستان عزیز پس از تصرف رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا نیز در این نمایشگاه جمع شده و قابل استفاده برای نسل جوان است.

باقری یادآور شد: همچنین در این جلسه، گزارشی از ستاد برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود ارائه و تبادل نظر شد تا چگونه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم واقعیات دفاع مقدس و این برهه بی‌نظیر تاریخی ملت ایران را در دفاع از کشور، تمامیت ارضی و دفاع از مردم و حیثیت ملی را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم. بحمدالله کارهای فوق العاده‌ای برنامه‌ریزی شد تا با رعایت موازین و پرتکل های بهداشتی به مرور اجرا شود.

کد خبر 437161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.