گرد و غبار هوای اصفهان از امشب شدت می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش شدت گرد و غبار در مناطق شرقی و مرکزی استان از شامگاه سه‌شنبه خبر داد و گفت: کیفیت هوای این مناطق به ویژه کلانشهر اصفهان روز چهارشنبه ناسالم می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم جوی به نسبت ناپایدار در سطح استان اصفهان است بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق صاف و در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که وزش باد و خیزش گرد و خاک امروز مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق استان را دربرمی گیرد، افزود: امشب و صبح فردا کاهش کیفیت هوا را در مناطق شرقی و مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان شاهد خواهیم بود و هوا در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد اما این پدیده شدید نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان این که دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک و چوپانان با دمای ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود در حالی که روز گذشته بیشینه دمای هوا در خور و بیابانک به ۴۵ درجه سانتی گراد نیز رسید اما امروز کاهش چهار درجه‌ای دما را در این مناطق شاهد هستیم.

کد خبر 437138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.