اجبار شورا در استفاده از ماسک برای صاحبان مشاغل شهر آیکن

شورای شهر آیکن پس از جلسه با صاحبان مشاغل و مردم، اجباری شدن استفاده از ماسک برای فروشندگان و صاحبان مشاغلی که با مردم در ارتباط مستقیم هستد را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر آیکن که در کارولینای جنوبی ایالات متحده قرار دارد اخیراً دستورالعمل اجباری شدن استفاده ماسک را به مدت ۶۱ روز تصویب کرده است. طبق این دستورالعمل فروشندگان موظفند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محل کسب و کارهای خرد و صنایع غذایی مورد استفاده شهروندان، از ماسک استفاده کنند.

با وجود آنکه تعداد زیادی از شهروندان مخالف اجباری شدن استفاده از ماسک هستند، به گفته استوارت بدنبائو، رئیس شواری شهر، از میان ۸۴ رأی رسیده به شورا ۴۹ نفر موافق و ۳۵ نفر مخالف اجباری شدن استفاده از ماسک در بخش‌های مختلف جامعه بودند.

نکته جالب ماجرا این بود که این رأی‌گیری در همان روزی انجام شد که ریک اوبسون، شهردار آیکن از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد و شمار مبتلایان ویروس کرونا در این شهر به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده بود.

گری اسمیت، دادستان آیکن معتقد است: اگر نیازی به تمدید دستورالعمل‌های اضطراری داشته باشیم می‌توانیم این گونه عمل کنیم که اگر کسی با سازمان ایمنی عمومی تماس گرفته و در ارتباط با اینکه شهروندی ماسک نپوشیده گزارش داد، مأموران این سازمان می‌توانند از شهروند متخلف بخواهند که محیط را ترک کرده یا ماسک بزنند. البته امیدوارم که مجبور به این کار نشویم.

بارانکو، عضو شورای شهر آیکن نیز به جریمه تعدی از قانون تصویبی این شورا اشاره و پیشنهاد کرد: اگر شهروندی انجام این کارها را هم نپذیرد به جرم نقض قانون می‌توان تا هزار و ۳۷ دلار جریمه و یا ۳۰ روز زندان او را محکوم کرد.

مخالفان اجباری شدن ماسک معتقدند پیش از این برای هر دو گروه مشتریان و کارکنان اقدامات سختگیرانه بوده و می‌تواند درگیری‌های ناخواسته با سازمان ایمنی عمومی ایجاد کند؛ در نهایت بالاخره رأی‌گیری شد و این طرح در شورای شهر آیکن به تصویب رسید.

گفتنی است در تاریخ دوم ژوئیه (۱۵ خرداد ماه) نیز شورا، قطعنامه‌ای مبنی بر تشویق مردم به استفاده از ماسک و شیلد تصویب کرده بود.

کد خبر 437135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.