از شما چه پنهان؛ قصه‌های خوب برای خانواده‌های خوب

مجموعه داستان کوتاه با موضوع خانواده و سبک زندگی با عنوان «از شما چه پنهان» در مرکز تخصصی خانواده رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، مرکز تخصصی خانواده وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان میزبان مراسم رونمایی از یک کتاب بود. «از شما چه پنهان» نام این کتاب است که به گفته محمدحسن مردانی نویسنده آن، مجموعه داستان‌های کوتاه کوتاه با موضوع خانواده و سبک زندگی را پیش روی خوانندگان می‌گذارد.

به گفته معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان این اقدام در جهت تمرکز حوزه ستادی این معاونت بر حوزه خانواده و گفتمان خانواده در سال جاری انجام می‌شود.

مرتضی رشیدی ابراز امیدواری کرد رونمایی از این کتاب گامی کوچک در جهت تحکیم مناسبات خانواده در شهر اصفهان باشد و هنر و ادبیات را از جمله ابزارهایی دانست که می‌توان از آنها برای انتقال مفاهیم و دغدغه‌های اجتماعی بهره برد.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این آئین گفت: یکی از کلیدواژه‌هایی که حداقل در ۱۰ سال اخیر به صورت مستمر در اسناد بین‌المللی و نامگذاری روزهای جهانی مورد تأکید قرار گرفته فعالیت‌های خانواده‌محور است.

به گفته مسعود مهدویان‌فر، در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کشورمان نیز یکی از محورهای مورد توجه در اسناد سیاستی گوناگون از جمله برنامه ششم توسعه مباحث مربوط به خانواده، روابط میان زوجین و روابط والدین با فرزندان است. همچنین تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق یکی از پنج محور اولویت‌دار در تمام فعالیت‌های اجتماعی است و پیشگیری از اعتیاد، افزایش خودمراقبتی در کودکان، پیشگیری از حاشیه‌نشینی و پیشگیری از مفاسد اخلاقی چهار محور دیگر است که تمام این موارد با حوزه خانواده مرتبط هستند.

وی تأکید کرد، طبق سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان سال ۹۹ سال توجه ویژه‌تر به مباحث حوزه خانواده تعیین شده که چاپ کتاب "از شما چه پنهان" تنها قطعه‌ای از یک پازل بزرگ‌تر در این زمینه خواهد بود.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به رونمایی از بسته «سلامت اجتماعی فیروزه‌» حاوی هزار تولید فرهنگی شامل بروشور، کلیپ، تیزر، سیر نمایشگاهی، تابلوهای تبلیغاتی و اینفوگراف اشاره کرد و ادامه داد: یک نقشه کلی شامل قطعات گوناگون داریم که این کتاب نیز قطعه‌ای از این پازل است.

مسئول مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز، سبک زندگی و مسائلی که این روزها خانواده‌ها درگیر آنها هستند را بهانه نگارش و چاپ این کتاب دانست.

سید محمدصادق سجادزاده افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر کتاب‌های مؤثر در حوزه ادبیات خانواده کمتر به چاپ رسیده و امیدوارم این کتاب با معرفی بیشتر از سوی رسانه‌ها، در حوزه خود منشأ اثر باشد.

در این بخش از مراسم نوبت به محمدحسن مردانی نویسنده کتاب از شما چه پنهان رسید تا از کتاب خود بگوید.

وی با تبریک دهه ولایت اظهار داشت: داستان از قالب‌های بسیار تأثیرگذار در انتقال مفاهیم گوناگون بوده و خداوند در قرآن کریم نیز از قصه و روایت‌گویی برای تبیین مفاهیم مختلف استفاده کرده است.

مردانی با اشاره به احصای چالش‌های مهم حوزه خانواده از سوی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: مقرر شد درباره این چالش‌ها قلم زده شود و در قالب داستان‌های کوتاه به چاپ برسد.

به گفته نویسنده کتاب از شما چه پنهان، نگارش این کتاب حدود ۸ ماه زمان برده، سپس برای گرفتن بازخورد در اختیار گروه‌های سنی مختلف با سطح تحصیلات گوناگون قرار داده شده و این داستان‌ها در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماهه ویرایش و بازنویسی شده است.

وی با بیان اینکه چاپ این کتاب در مجموع یک سال زمان برد ادامه داد: این کتاب شامل ۸۵ داستان کوتاه در دو فصل خانواده و سبک زندگی است که در نگارش آنها از نثر سلیس و روان استفاده شده است. همچنین تلاش کردم داستان‌ها برای خواننده حس تعلیق و انتظار ایجاد کند و حاوی شگفتی باشد.

مردانی در فصل نخست کتاب خود با عنوان خانواده به چهار دوره زندگی شامل پیش از ازدواج و جوانی و مسائل مرتبط مانند انتخاب همسر، زندگی زوجینی، زندگی با فرزندان و سالمندی پرداخته است. همچنین در فصل دوم با عنوان سبک زندگی به آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار، اعتیاد و کنترل خشم پرداخته شده است.

نویسنده کتاب از شما چه پنهان ابراز امیدواری کرد این کتاب با پخش مناسب مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد و از آماده چاپ بودن مجموعه داستان کوتاه دیگر خود خبر داد که در مدت ۲ سال آن را به نگارش درآورده است. به گفته وی، این مجموعه نیز شامل ۲۰ تا ۲۵ داستان کوتاه در حوزه خانواده است که در جشنواره‌های گوناگون ملی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده است.

مجموعه داستان کوتاه از شما چه پنهان از سوی انتشارات حدیث راه عشق راهی بازار کتاب شده که از سال ۱۳۸۲ پا به عرصه فرهنگی کشور گذاشته است. این مجموعه فرهنگی ادامه‌دهنده مسیر مؤسسه حدیث راه عشق است که در حوزه‌های گوناگون مانند ازدواج و خانواده، سبک زندگی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگ و هویت اسلامی اقدام به چاپ کتاب می‌کند.

محمدصادق میرصالحیان مسئول انتشارات حدیث راه عشق از حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای چاپ کتاب "از شما چه پنهان" و سایر کتب تشکر کرد و گفت: انتشارات حدیث راه عشق از سال ۸۳ تاکنون بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب به چاپ رسانده است.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته موفق به چاپ چند عنوان جدید کتاب در راستای نزدیک شدن به گفتمان روز جامعه و مسائل موجود در بطن جامعه و خانواده‌ها شدیم.

میرصالحیان ابراز امیدواری کرد دغدغه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در حوزه خانواده با هم‌افزایی بین بخش‌های گوناگون به فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در این حوزه منجر شود چون کتاب به‌عنوان عمیق‌ترین محصول فرهنگی می‌تواند در این بخش بسیار اثرگذار باشد.

کد خبر 437130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.