جای نگرانی برای اطفای حریق ساختمان‌های بلند مرتبه نیست

رییس سازمان آتش نشانی اراک گفت: تمامی ساختمان‌های بلند مرتبه اراک مجهز به سیستم اطفای حریق است و جای نگرانی برای اطفای حریق آن‌ها وجود ندارد.

آتشپاد دوم مسعود آقا زیارتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اراک دارای ساختمان‌های بلند مرتبه زیادی است و البته روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر اهمیت اطفای حریق و رعایت موارد پیشگیری از حریق در این نوع ساختمان‌ها بیش از پیش اهمیت دارد. در دهه‌های گذشته اگر اطفای حریق اتفاق می‌افتاد آتش نشانی ورود پیدا می‌کرد، اما امروز در روند ساخت و ساز ساختمان‌ها بالاخص ساختمان‌های بلند مرتبه تا لوازم و زیرساخت‌های اطفای حریق همچون لوله آتش نشانی، کپسول اطفای حریق و.... در آن‌ها لحاظ نشود از سوی سازمان آتش نشانی مجوز ادامه روند ساخت داده نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرستان اراک تصریح کرد: با تعاملی که بین سازمان آتش نشانی اراک با سایر نهادها و ادارات متولی ساخت و ساز وجود دارد، تمامی ساختمان‌های بلند مرتبه این شهرستان مجهز به سیستم اطفای حریق است و سال گذشته کمترین حریق را در ساختمان‌های بلند مرتبه این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم.

وی گفت: در بحث اطفای حریق ساختمان بلند مرتبه نیاز به نردبان مناسب وجود دارد و این سازمان هم اکنون مجهز به یک نردبان ۳۲ متری بوده که قابلیت اجرایی آن برای ساختمان‌های شش طبقه است.

آتشپاد دوم آقا زیارتی ادامه داد: نه تنها در اطفای حریق بلکه در اکثر عملیات‌های ساختمان‌های بلند مرتبه نیاز به نردبان ۶۸ متری داریم و نگرانی این سازمان با توجه به اینکه تمامی پروتکل‌ها و موارد پیشگیری از حریق ساختمان‌های بلند مرتبه رعایت نشده وقوع حریق در آن‌هاست.

وی اظهار کرد: دلیل نخریدن این نردبان، قیمت بسیار بالا و متغیر آن نسبت به قیمت ارز بوده است که خوشبختانه امسال شهرداری اعتباری را برای خرید آن در نظر گرفته است.

کد خبر 437126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.