رفع مشکلات شهر نیشابور با کمک دانشگاه

شهردار نیشابور گفت: در حوزه‌های مطالعات کاربردی و اجرایی مدیریت شهری مانند آسفالت معابر و طراحی‌های شهری با دانشگاه فردوسی مشهد تفاهمنامه‌ای امضا شد.

به گزارش ایمنا، علی نجفی اظهار کرد: نیشابور اولین شهری است که بودجه مورد نیاز برای آسفالت معابر شهری را براساس مطالعات کاربردی دانشگاه فردوسی مشهد تدوین کرده است.

وی ادامه داد: بودجه آسفالت معابر شهری ۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که با اصلاح بودجه به ۱۶۰ میلیارد ریال کاهش یافت و مبلغ این تفاهمنامه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و در این قالب نیازسنجی کیفیت آسفالت انجام می‌شود.

شهردار نیشابور گفت: طی یک‌سال گذشته برای جذب ایده‌های نوین و استفاده از فناوری‌های روز در حوزه بازآفرینی شهری، بازیافت زباله‌ها و حفظ محیط زیست تفاهمنامه همکاری دیگری با دانشکده جامع علمی کاربردی و مرکز رشد نیشابور منعقد شده است.

نجفی افزود: در شهرداری نیشابور بالغ بر ۲۰ طرح عمرانی با هزینه حدود ۱۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که تعدادی از این طرح‌ها امروز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در این راستا طرح‌های باند دوچرخه‌سواری ضلع شرقی محور باغرود، آب‌نمای بوستان شهید باهنر و بازگشایی امتداد بولوار بعثت با هزینه بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شهردار نیشابور گفت: با توجه به محدودیت منابع انسانی برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به شهروندان بخش عمده حوزه خدمات شهری شهرداری نیشابور برون‌سپاری شده و در این چارچوب برای سالم سازی فرآیندهای اداری و کاهش حجم مراجعات در حوزه شهرسازی نیز طرح برون سپاری در حال اجراست که در گام اول امور مربوط به استعلام‌های مورد نیاز برای صدور پروانه ساخت و ساز و پس از آن صدور پروانه و مجوزهای پایان کار برون سپاری می‌شود.

نجفی افزود: برای اصلاح نقشه پایه مناطق شهری نیازمند نقشه‌برداری مجدد هستیم که برای نقشه‌برداری به صورت زمینی ۲۰ میلیارد ریال و با پهپاد هشت میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی ادامه داد: مدتی قبل با تصویب شورای شهر نرم‌افزاری به مبلغ حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای بهره‌برداری از نقشه‌های شهری نیشابور خریداری شد اما به دلیل اینکه نقشه‌های احصا شده در سال‌های ۹۱ و ۹۲ دارای اشکالات فراوان در تطبیق با وضعیت فعلی و طرح تفصیلی است امکان استفاده از این نرم‌افزار را نداریم.

شهردار نیشابور با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته انطباق فرمانداری در حال حاضر برای ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه مجوز ساخت صادر نمی‌شود گفت: با توجه به اینکه محدوده شهری احصا شده و به ساخت و سازهای خارج از این طرح خدمات ارائه نمی‌شود، امکان توسعه شهری به صورت افقی و عمودی امکان‌پذیر نیست که این امر موجب افزایش بی‌رویه قیمت و اجاره املاک شده و برای رفع این مشکل که موجب نارضایتی شهروندان شده باید با همکاری فرمانداری و راه و شهرسازی تدبیری اندیشیده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 437105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.