رینگ چهارم حفاظتی، آرامش ترافیکی را به اصفهان هدیه می‌دهد

رئیس کمیسیون پایش‌، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای رینگ چهارم حفاظتی ترافیک آرام در مسیرهای مرتبط با پروژه را به اصفهان هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان این که اصفهان از گذشته به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خود در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب ایران قرار داشته، اظهار کرد: پیشتر بخش زیادی از ترافیک اصفهان ناشی از خودروهایی بود که اصفهان را به عنوان مسیر عبوری خود انتخاب می‌کردند و به دلیل وجود رودخانه و ارتفاعات شهر مجبور بودند از وسط شهر گذر کنند.

وی افزود: خیابان‌های خرم، خیام، امام خمینی، میدان جمهوری و بسیاری از خیابان‌های اصفهان شاهد حضور تریلر، تانکر و نفتکش بود؛ این خودروهای سنگین از پل فلزی به سمت حکیم نظامی عبور می‌کردند و در مسیر صفه به‌خاطر شیب معابر، موجب وقوع تصادفات بسیاری می‌شدند.

رئیس کمیسیون پایش‌، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این عبور و مرور خودروهای سنگین که اکثراً از وسط شهر اصفهان می‌گذشتند، آرامش و آسایش مردم را به‌طور جدی تحت تأثیر قرار داده بود.

وی ادامه داد: بخشی از این بار ترافیکی شهر با احداث کنارگذر و کمربندی کاهش یافت اما هنوز شهروندان شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌های هزارجریب، شهدای صفه، خیابان ارتش و در سوی دیگر شهر سه‌راه نقشینه، عاشق اصفهانی، ادامه بزرگراه صیاد شیرازی و دیگر نقاط شهر به دلیل حضور خودروهای سنگین هستند.

معین خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای شهر تصمیم بزرگی گرفته شد تا معضل ورود این خودروها به شهر برای همیشه رفع شود؛ شهرداری جسارت کرد و به اجرای پروژه رینگ چهارم حفاظتی ورود کرد تا به وسیله آن تمام خودروهای سنگین از ورود به شهر منع شوند.

وی با بیان اینکه اجرای رینگ چهارم حفاظتی ترافیک آرام در مسیرهای مرتبط با پروژه را به اصفهان هدیه می‌دهد، اضافه کرد: هنگام آغاز عملیات اجرایی پروژه برخی انتقاد می‌کردند که چرا باید درآمدهای شهر را در مسیری که مردم نمی‌بینند هزینه کرد؛ آنها با آنکه منتقد بودند اما اعتقاد داشتند که این پروژه اقدامی زیربنایی است و هرگز نگفتند مردم از چنین پروژه‌هایی بهره‌مند نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون پایش‌، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با برشمردن هزینه‌های اجرای پروژه رینگ حفاظتی چهارم، افزود: تاکنون برای احداث پل‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان، تقاطع‌های غیرهمسطح ۳۰۰ میلیارد تومان و پروژه ادامه بزرگراه شهید اردستانی ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده و اگر مسیر بزرگراه شهید اردستانی تا میدان فرزانگان ادامه پیدا کند بخشی از بار ترافیکی آن منطقه کاهش یافته و دغدغه شهروندان در این خصوص پاسخ داده خواهد شد.

امید به رکوردزنی در احداث خط دو مترو

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی و بزرگ شورای پنجم بهره‌برداری کامل از خط یک متروی اصفهان بود که با این اقدام تا پیش از شیوع کرونا، روزانه ۱۱۰ هزار نفر توسط مترو جابه‌جا می‌شد.

معین تصریح کرد: خطوط بی‌آرتی در مدیریت کنونی تا سه خط توسعه یافته و تا پیش از شیوع کرونا به روزانه ۱۰۰ هزار مسافر خدمت‌رسانی می‌کرد که این عدد اکنون به خاطر رعایت مسائل بهداشتی توسط شهروندان تا ۳۵ هزار نفر در روز کاهش یافته اما به نظرم اگر از شرایط شیوع کرونا قدری فاصله بگیریم حمل‌ونقل عمومی اصفهان به ظرفیت واقعی خود خواهد رسید.

وی با اشاره به ایجاد دو پارک‌سوار در مجاورت متروی اصفهان، اضافه کرد: امکان پارک خودروهای شخصی در این پارک‌سوارها فراهم می‌شود تا مسافران بتوانند برای حضور در شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون پایش‌، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خط دو متروی اصفهان که اکنون پیشرفت آن از دو جهت دنبال می‌شود اگر با همین آهنگ پیش رود، امید است تا نهایتاً چهار سال آینده بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه خط دوم مترو شمال شرق شهر را به غرب متصل می‌کند و در مسیری پرمسافر و شلوغ قرار دارد، تصریح کرد: در حالی که برای تکمیل خط یک مترو ۱۷ سال زمان صرف شد اگر خط دو در شش سال به اتمام برسد در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

محدودیت ترافیکی مرکز شهر اجرا می‌شود

معین اظهار کرد: مدیریت شهری با انگیزه کنترل آلودگی هوا، مطالعات جدی برای ایجاد محدوده ترافیکی در مرکز شهر را دنبال کرده و کارگروه مبارزه با آلودگی هوای اصفهان نیز بر این امر تاکید دارد؛ البته اجرای طرح به‌خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای روزانه شهروندان را تا حد مقدور بالا ببریم زیرا اصفهان ظرفیت آلودگی بیش از این را ندارد.

بازسازی ۷۰۰ اتوبوس در سال ۹۹

رئیس کمیسیون پایش‌، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور تأمین اتوبوس بسیار مشکل بود با این وجود در سال گذشته به‌طور جدی ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی را در دستورکار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: سال ۹۷، ۴۵ دستگاه و سال ۹۸، ۹۶ دستگاه اتوبوس شهری بازسازی شده و در سال جاری قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز منعقد شده که در هیچ کلانشهر کشور چنین اقدامی رخ نداده است.

معین همچنین با اشاره به هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر اصفهان، اظهار کرد: علاوه بر توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در شهر، فعالیت پیمانکاران تأمین دوچرخه نیز گسترش یافته و امیدواریم فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه بار دیگر احیا شود.

کد خبر 437059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.