طرح جدید مجلس درباره یارانه بنزین

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش با خانواده شهدای شناور کنارک

امیر دریادار خانزادی و حجت الاسلام مظفری نژاد صبح امروز با حضور در شهرستان کنارک به همراه فرماندار و امام جمعه این شهرستان با خانواده مهناوییکم شهید آرش پاکدل دیدار و گفتگو کرد.

دریادار خانزادی گفت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سرمایه‌های ارزشمند این نظام هستند و وجود آنها موجب افتخار نظام است.

وی افزود: برکت خون شهدا عامل اقتدار نظام و تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرت‌های بلامنازع منطقه و جهان است.

فرمانده نیروی دریایی تصریح کرد: ما همواره درس معرفت، مقاومت، ایستادگی و فداکاری را از خانواده‌های شهدا آموخته‌ایم و هدف از حضور امروز در جمع خانواده این شهید ابراز همدردی و در کنار آن‌ها بودن است.

دریادار خانزادی ادامه داد: از اینکه به برکت انقلاب اسلامی و در این برهه زمانی، فرزندانی حماسه آفرین، فهمیده و متکی به آموزه‌های دینی تربیت یافته‌اند خوشحالیم که ما همه این خصوصیات را در شهید آرش پاکدل مشاهده کردیم.

وی گفت: انچه که طی یک ماه گذشته در ملاقات و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا حادثه شناور کنارک آموختم همین عزت و از خودگذشتگی بود که نه فقط در گفتار، بلکه در کردار آن عزیزان مشاهده شد که برای خود بنده آموزنده بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان خاطره‌ایی از خانواده شهید کاظمی از شهدای حادثه کنارک، گفت: آن شهید والامقام در شب قبل شهادتش، به خانواده خود گفته است که من برای سردار سلیمانی توفیق شهادت نداشتم و ان شاالله در نیروی دریایی ارتش شهید می‌شوم. مرور این خاطرات برای همه‌ی ما یک درس بزرگی است.

تعویق کنکور مشکلی را حل نمی‌کند

جلیل میرمحمدی پیرامون برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: اگر کنکور سراسری در تیر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شد شرایط بسیار بهتر از این روزها بود. اکنون که زمان برگزاری آزمون به اواخر مرداد موکول شده است تعویق یک یا دو ماهه آن مشکلی را حل نمی‌کند چون چشم انداز مثبتی پیش روی ما وجود ندارد که طبق آن بگوییم در چند ماه آینده وضعیت شیوع کرونا کمتر خواهد شد.

وی افزود: طبق نظر برخی کارشناسان بهداشتی اوضاع در پاییز ماه به دلیل سردی هوا و بیماری آنفلوآنزا می‌تواند بدتر هم شود. لذا در این شرایط راهکار این است که از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری کنکور استفاده شود. یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، دولتی و تحت پوشش وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های دولتی پای کار آمده و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از ظرفیت‌ها و امکاناتشان برای برگزاری کنکور استفاده کنند. در این شرایط بهتر می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: باید دولت پای کار آمده و برای هر داوطلب بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده در نظر گیرد. همچنین فضای مجزایی برای آن دسته از داوطلبانی که طبق خوداظهاری شأن دچار علائم بالینی مشکوک هستند، برای برگزاری کنکور تعبیه شود. با رعایت این شرایط امکان برگزاری کنکور وجود دارد. البته که بسیاری از خانواده‌ها موافق برگزاری کنکور و تعداد قابل توجهی هم خواستار به تعویق انداختن آن هستند ولی با در نظر گرفتن تمامی شرایط عقب انداختن آزمون مشکلی را حل نمی‌کند چون با این اتفاق مشکلات قابل توجهی همچون آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و سربازی داوطلبان پسر به وجود می‌آید.

روزانه ۷۵ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌شود

بیژن زنگنه در آئین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد از طریق ویدئو کنفرانس که امروز (دوشنبه) انجام شد، ادامه داد: بیع متقابل در صنعت گاز در دوره وزارتم در دولت اصلاحات اجرا شد و نزدیک ۵ میلیارد تومان برای گازرسانی روستاها و صنایع و نیروگاه‎‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: تا پیش از آغاز دولت تدبیر و امید، حدود ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود اما از سال ۹۲ تا کنون از ۳۰ هزار روستا عبور کردیم و تا پایان سال به ۳۳ هزار روستا می‌رسیم.

به گفته وزیر نفت، اکنون به طور متوسط ۸۸ درصد جمعیت روستایی به شبکه گاز متصل هستند و کل جمعیت کشور که تحت پوشش گاز قرار دارند، نزدیک به ۹۵ درصد است.

زنگنه تاکید کرد: از ابتدا نیز هدف‌گذاری برای اتصال ۹۵ درصد جمعیت کشور به شبکه گاز انجام شده بود اما تا پایان دولت دوازدهم عدد فراتر خواهد رفت. این سطح از پوشش گسترده گازرسانی را در هیچ کجای دنیا نداریم. این یک زیرساخت مهمی است که مردم به خوبی حس می‌کنند.

وزیر نفت افزود: نکته دیگر اینکه در این دوره و پیش از آغاز از میانه سال ۹۲ گروهی از افراد مسلط را انتخاب کردیم تا روش‌های مختلف تأمین انرژی پایدار و مطمئن را برای روستاها مطالعه کنند. با مشخص‌شدن میزان هزینه برای هر انشعاب، مشخص شد که روش گازرسانی از طریق خط لوله، اقتصادی‌ترین روش در مقایسه با برق، سی ان جی و ال ان جی است. ما به این پول وفادار بودیم اما این طرح که تصویب شد بسیاری این کار را نمایشی می‌دانستند.

جزئیات طرح جدید مجلس درباره یارانه بنزین

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود.

وی افزود: این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه خودرو ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند باید واریز شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق این طرح قیمت بنزین یارانه نقدی معادل این ۴۰ لیتر بر اساس فوب خلیج فارس است و شناور خواهد بود و هر وقت قیمت بنزین بالاتر رفت باید یارانه آن نیز افزایش یابد نه اینکه یک یارانه ثابت واریز شود.

بررسی «انتخابات ۱۴۰۰» درجلسه مجازی جمعی از اصلاح‌طلبان

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه‌ای که به صورت مجازی برگزار شد به موضوع انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت. در این جلسه که به ریاست دوره‌ای محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی برگزار شد، پس از طرح اخبار و مسائل روز اعضای شورا ضمن قدر شناسی از زحمات و تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان کشور که در میدان مبارزه با بیماری کرونا ایثارگرانه تلاش و فعالیت می‌کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلاء به این بیماری خطرناک را از همگان خواستار شدند و رعایت مسائل بهداشتی را بزرگترین همراهی با کادر درمانی کشور و قدرشناسی از این عزیزان دانستند.

توجه مجموعه‌های اجرایی و تقنینی نظام به معیشت و رفاه مردم در این شرایط سخت کنونی یکی دیگر از مسائلی بود که در ادامه جلسه مورد بحث و تاکید شورا قرار گرفت. گزارش حسین کمالی رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از فعالیت‌های این کمیته در خصوص راهبردها و برنامه‌های شورای هماهنگی در زمینه‌ی مسائل سیاسی و اقتصادی خصوصاً انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال ۱۴۰۰ از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه‌ی جلسه مصطفی کواکبیان رئیس کمیته امور استان‌های شورای هماهنگی گزارشی از برنامه‌های این کمیته در ارتباط با فعالیت شورای هماهنگی در ۳۱ استان کشور به شورا ارائه کرد. پس از گزارش کمیته‌ها و در پی گزارش یکی از اعضا از مباحث اختلافی اخیر میان نهاد ریاست جمهوری و شهرداری تهران، ابراز امیدواری شد تا این موضوع با پایبندی به قانون و حمایت و تقویت نهادهای انتخابی که خود از مهمترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید بوده است، حل و فصل شود؛ چرا که عمل به قانون اولین و مهمترین انتظار مردم از مجریان قانون است.

کد خبر 437053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.