چگونه خود را در منزل  قرنطینه کنیم؟

کووید -۱۹، یک بیماری به شدت واگیر بوده و در شرایط فعلی تنها راهکار برای مهار شیوع آن رعایت فاصله اجتماعی، قرنطینه کردن و جداسازی افراد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رعایت مواردی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی (حفظ فاصله یک و نیم متری از افراد)، جداسازی (جدا کردن فرد بیمار یا مشکوک به بیماری از سایرین تا زمان حصول بهبودی) و قرنطینه خانگی به منظور دوری از اجتماعات و محدود کردن اقدامات فردی و ترددها با هدف کاهش قرارگیری در معرض محیط‌های آلوده، تنها راهکارهای موجود برای مهار کردن ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن محسوب می‌شود. قرنطینه، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کاهش ابتلا به این بیماری مسری شناخته شده است که در ادامه به بررسی بهترین و مؤثرترین اقدامات برای انجام بهینه آن می‌پردازیم:

چه افرادی باید قرنطینه شوند؟

در زمان بروز بیماری‌های مسری، ممکن است توصیه‌های بهداشتی عمومی اعلام‌شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، بنا بر شرایط رخ‌داده و به صورت روزانه تغییر کند. برای مثال در شرایط کنونی چنانچه فردی با یک بیمار مبتلا به کرونا تماس نزدیک داشته یا توصیه‌های عمومی مربوط به پیشگیری از ابتلا به کووید -۱۹ را رعایت نکرده و در محیطی مشکوک به بیماری قرار گرفته باشد، طبق توصیه مرکز مبارزه با بیماری‌ها (CDC) لازم است خود را قرنطینه کند. تماس‌های نزدیک شامل زندگی با فرد ناقل و یا مبتلا به کرونا در یک منزل، برخورد با دوست یا همکار مبتلا به بیماری در محیط کاری، مراقبت از یک فرد بیمار و یا داشتن پرستار مشکوک به کرونا می‌شود.

علائم کووید -۱۹ معمولاً طی دو هفته یا کمتر پس از قرار گرفتن در معرض عامل بیماری‌زا خود را نشان می‌دهد. بااین‌حال در بسیاری از مبتلایان هیچ‌گونه علامتی بروز نمی‌کند؛ بنابراین در صورت آگاهی از حضور در مناطق مشکوک به آلودگی فرد باید به مدت دو هفته در منزل بماند و تا قبل از دریافت جواب آزمایشات و اطمینان از مبتلا نبودن به بیماری به هیچ‌وجه با افراد دیگر تعامل نداشته باشد.

قرنطینه خانگی برای افراد مشکوک به کرونا

در طول مدت قرنطینه لازم است که فرد به جز برای مراجعه به پزشک، آن‌هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از منزل خارج نشود، خود را از سایر اعضای خانواده جدا کرده و از اتاق خواب، حمام، ظروف، ملحفه و سایر لوازم به‌صورت شخصی استفاده کند. همچنین این فرد باید تمامی توصیه‌های بهداشتی ارائه‌شده توسط CDC را رعایت کند، در طول روز چندین بار سطوحی هم‌چون تلفن، رایانه، ریموت تلویزیون، میز، صندلی و تمامی نقاطی که روزانه بسیار لمس می‌شود را چندین بار ضدعفونی کند و قبل از صرف غذا، پس از سرفه و عطسه و استفاده از سرویس بهداشتی دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشوید و محیط را تمیز و ضدعفونی کند. چنانچه فرد مشکوک به کرونا با چند نفر دیگر زندگی می‌کند، اطرافیان او باید به‌طور مداوم اطاق‌ها و محل عبور وی را ضدعفونی کنند و تا پیش از شستن و ضدعفونی کردن خود، دست‌ها را کاملاً از صورت دور نگه دارند.

کنترل علائم بیماری کرونا

از سوی دیگر لازم است که فرد در طول قرنطینه خانگی با کنترل درجه حرارت بدن به‌صورت دو بار در روز و پیگیری شدت یا کاهش نشانه‌های کرونا هم‌چون سرفه‌های خشک و تنگی‌نفس، به‌طور مداوم علائم خود را کنترل کند، از وضعیت بیماری خود آگاهی یابد و در صورت نیاز از راهنمایی‌های پزشکی برخوردار شود. چنانچه فردی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد نیازمند مراجعه به درمانگاه باشد، لازم است که پیش از مراجعه حتماً مسئولان آن درمانگاه را در جریان قرار دهد، زیرا به احتمال بسیار زیاد باید از ورودی مجزا و با پوشش مخصوص وارد شود. افرادی که در طول قرنطینه خانگی هیچ‌یک از علائم کرونا ویروس را از خود نشان ندادند، می‌توانند با رعایت توصیه‌های مربوط به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها روال عادی زندگی خود را از سر بگیرند.

کد خبر 437052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.