کودکان زیر ۱۰ سال ناقل بیماری کرونا نیستند

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که کودکان زیر ۱۰ سال ناقل پایه بیماری کرونا نیستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه نتایج بعضی مطالعات نشان می‌دهد کودکان کمتر از دیگران مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند، دیگر پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که کودکان به اندازه بزرگسالان درگیر این ویروس می‌شوند. قطعیت نداشتن تأثیر بیماری کرونا بر کودکان و توانایی آن‌ها در انتقال ویروس به دیگران باعث سردرگمی می‌شود و نگرانی برای بازگشایی مدارس را همراه دارد.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی میزان انتقال بیماری کرونا توسط کودکان زیر ۱۰ سال، نتایج ۳۱ مطالعه را ارزیابی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که احتمال شیوع ویروس کووید -۱۹ در بین کودکان کمتر از بزرگسالان است. نتایج مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که انتقال ویروس کرونا با سن مرتبط است و کودکان زیر ۱۰ سال منبع پایه انتقال بیماری به شمار نمی‌روند.

با وجود این که نتایج این بررسی پایدار بوده، اما لازم است در صورت تغییر تعداد نتایج مطالعات بیشتری انجام شود. به دلیل اینکه مطالعات مورد بررسی در این پژوهش مورد داوری هم تراز قرار نگرفته، لازم است یافته‌های به دست آمده با احتیاط تفسیر شوند.

بسته شدن مدارس و دیگر مراکز مراقبت از کودکان به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده است خانواده‌ها تحت فشار قابل توجهی قرار بگیرند؛ بنابراین گروهی دیگر از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر شیوع کرونا بر خانواده‌ها نتایج ۳۸ مطالعه را بررسی کردند.

آن‌ها دریافتند این بیماری همه گیر، خانواده‌ها و به ویژه زنان سرپرست که ساعات کاری آن‌ها به دلیل شیوع بیماری کاهش پیدا کرده را تحت فشار قرار داده است. در مورد والدینی که می‌توانند دورکاری کنند، ساعات کاری زنان بیشتر از مردان کاهش یافته است. علاوه بر این ساعات کار زنانی که کودکان مدرسه‌ای دارند، بیشتر از دیگران کاهش پیدا کرده است.

شیوع بیماری کرونا باعث شده است زنان بیشتر از مردان با مشکلاتی مانند کاهش ساعات کاری و از دست دادن کار رو به رو شوند. همچنین در این دوره زمانی کودکان و خانواده‌هایی که کودکان مدرسه‌ای دارند، نسبت به خانواده‌هایی که فرزند ندارند با استرس و اضطراب بیشتری رو به رو شده‌اند و والدین نگران انزوای اجتماعی کودکان خود هستند.

کد خبر 437044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.