تشخیص کرونا به کمک اندازه‌گیری دمای بدن

اندازه‌گیری دمای بدن هوشمندانه‌ترین روش برای تشخیص بیماری کرونا بشمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها با توجه به شیوع ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، با بروز خفیف‌ترین علائم این نگرانی برای ما پیش می‌آید که آیا به بیماری کرونا مبتلا شده‌ایم یا خیر. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین نشانه‌های آلوده شدن به ویروس کرونا، تب بالاست، اندازه گیری دمای بدن هوشمندانه‌ترین روش برای تشخیص این بیماری بشمار می‌رود. نتایج این اندازه‌گیری می‌تواند بر اساس زمانی که این کار را انجام می‌دهید، نوع دماسنج و نحوه اندازه گیری دمای بدن متغیر باشد.

به گفته محققان احساس گرما داشتن به این معنا نیست که شما تب دارید و یا بر عکس، چون احساس گرما نمی‌کنید به این مفهوم نیست که تب ندارید؛ تنها روش برای تشخیص دمای بدن استفاده از دماسنج است. بنابراین لازم است به درستی از این وسیله استفاده کنید. به عنوان مثال نباید بلافاصله پس از خوردن و آشامیدن از دماسنج دیجیتالی استفاده کنید، بلکه لازم است ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دماسنج بتواند دمای دقیق بدن را مشخص کند.

از آنجایی که تجمع موم گوش ممکن است باعث شود دماسنج گوشی نتواند دمای دقیق بدن انسان را تشخیص دهد، مطمئن شوید گوش‌های شما پیش از استفاده از این وسیله تمیز است. از تب سنج‌های نواری پیشانی استفاده نکنید، زیرا آن‌ها فقط دمای پوست بدن را اندازه می‌گیرند. در صورتی که دمای بدن خود را با یک اسکنر تب سنج پیشانی اندازه‌گیری می‌کنید و مشخص می‌شود که شما تب دارید لازم است آن را با استفاده از یک دماسنج گوشی یا دهانی تأیید کنید زیرا اسکنرها به اندازه دیگر روش‌ها دقیق عمل نمی‌کنند.

افرادی که تب بالایی دارند می‌توانند برای کاهش دمای بدن خود علاوه بر مصرف داروهای کاهنده تب، یک دوش آب خنک بگیرند، کمپرس سرد روی پیشانی یا پشت گردن خود قرار دهند یا استراحت کنند. در صورتی که علائم شما رو به وخامت بگذارد یا سرفه خشک را در کنار تب بالا تجربه کردید لازم است در مورد مشکل خود با پزشک مشورت کنید.

کد خبر 437043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.