اجرای طرح پیرایش شهری اصفهان با رویکرد عدالت فضایی

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پایلوت‌های طرح پیرایش شهری با رویکرد عدالت فضایی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اجرا شده است.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر فضاهایی در شهر وجود دارد که دچار اغتشاشات بصری و فرسودگی شده است و باید با نگاه پیرایشی و رویکرد طراحی شهری به فضای حیات شهر بازگردانده شود.

وی افزود: سال گذشته با حمایت شهردار اصفهان با رویکرد عدالت فضایی در هر منطقه بین دو تا سه خیابان دارای شرایط خاص برای اجرای طرح پیرایش شهری انتخاب شد و هشت نفر مشاور برای اجرای آن در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قرار شد پیرایش شهری در ۱۵۰ تا ۲۵۰ متر طول هر کدام از خیابان‌های در نظر گرفته شده مناطق اجرا شود.

وی با بیان اینکه پایلوت‌های طرح پیرایش شهری در هر منطقه از شهرداری اجرا شده است، گفت: موضوع مهم در اجرای طرح پیرایش همکاری و تعامل مالکان با شهرداری است تا این طرح با قوت اجرا شود.

طغیانی با بیان اینکه پیرایش شهری یکی از موضوعات پُر چالش است، ادامه داد: شاید این موضوع در نگاه اول آنچنان حائز اهمیت نباشد اما در واقع همراه کردن مردم با اجرای این پروژه‌ها از موضوعاتی است که دقت نظر و پیگیری زیادی را می‌طلبد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۵۰ درصد هزینه اجرای طرح پیرایش شهری در خیابان‌های مورد نظر را شهرداری و ۵۰ درصد دیگر را صاحبان املاک پرداخت کردند و در این زمینه شهروندان همکاری خوبی با شهرداری داشته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر در هر خیابان پایلوت مناطق طرح پیرایش شهری درست اجرا شود، شهروندان برای اجرای این طرح در سایر نقاط نیز از شهرداری درخواست خواهند کرد.

کد خبر 437038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.