انتقاد مقامات آلمان از تظاهرات علیه محدودیت‌های کرونایی

مقامات آلمان ضمن انتقاد از تظاهرات علیه محدویت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا، درخصوص آغاز موج دوم این بیماری هشدار دادند.

به گزارش ایمنا، سیاست‌مداران آلمانی ضمن محکوم کردن تظاهرات علیه محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار ویروس کرونا، در خصوص اوج گرفتن مجدد شیوع این بیماری در آلمان هشدار دادند.

نشریه پولیتیکو نوشت: مارکوس سودر رئیس دولت منطقه‌ای باواریا و یکی از گزینه‌های احتمالی جانشینی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پیامی توئیتری نوشت: «باید انتظار داشته باشیم که ویروس کرونا با تمام قوا برگردد. در خصوص افزایش شمار مبتلایان در آلمان بسیار نگرانم. باید کاملاً هوشیار بود و به همین دلیل است که اکنون زمان کاهش محدودیت‌ها یا بی‌احتیاطی نیست».

«ساسکیا اسکِن»، از رهبران یکی از ائتلاف‌های حامی مرکل نیز با اشاره به اعتراضات روز شنبه بیان داشت: «هزاران فرد مبتلا به "کووید حماقت" بدون ماسک و حفظ فاصله، خود را به‌عنوان موج دوم کرونا مورد ستایش و تحسین قرار دادند».

اسکن افزود: «این‌ها نه‌تنها سلامت ما را به خطر می‌اندازند بلکه موفقیت ما در برابر این همه‌گیری جهانی، احیای اقتصاد و آموزش و جامعه را نیز به خطر می‌اندازند».

«ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان نیز در این باره گفت: «بله اعتراضات باید در دوران کرونا امکان‌پذیر باشند اما نه به این شکل. رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری و زدن ماسک برای محافظت از همه ما هستند».

به گفته پلیس آلمان، حدود ۲۰ هزار نفر در تظاهرات روز شنبه در مخالفت با محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا شرکت کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، افراد شرکت کننده در این تظاهرات، ویروس کرونا را «بزرگ‌ترین تئوری توطئه» توصیف کرده و نام این تجمع بزرگ را «پایان همه‌گیری جهانی-روز آزادی» گذاشتند.

منبع: فارس

کد خبر 437021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.