اجرای بیش از ۱۰ هزار پروژه بازآفرینی شهری در کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی شهری در حوزه‌های مختلف در سطح استان‌های کشور در دست اجرا است.

به گزارش ایمنا، مهدی عبوری اظهار کرد: از ۱۰ هزار و ۵۰۰ پروژه بازآفرینی شهری کشور یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد ملی بازآفرینی شهری در حال اجرا است و ۹ هزار پروژه نیز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت اقدام مشترک با دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهری برنامه‌های بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های مختلف در حاشیه شهرها دارد، افزود: توجه ویژه به مشکلات حاشیه نشینی، کمبود سرانه‌های مختلف و بافت‌های فرسوده در دستور کار این ستاد قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور با اشاره به اینکه وفاق و همدلی بسیار خوبی میان مدیران استان وجود دارد و این اتحاد و همدلی سبب خواهد شد که پروژه‌های تعریف شده در ستاد بازآفرینی شهری زودتر به نتیجه برسد، ادامه داد: استان کردستان جزو استان‌های پیشتازی است که توانسته سهمیه اعتبارات تخصیص یافته را کاملاً جذب و هزینه کند.

عبوری یادآور شد: هم اکنون ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در استان کردستان اجرا شده که این مهم با مساعدت مدیران و دستگاه‌های متولی میسر شده است.

وی به اهمیت احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های سنندج کاری ارزنده و مفید است که امیدواریم ظرف ۶۰ روز آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: تا آخر هفته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای پیاده راه فردوسی به صورت وجه نقد در اختیار شهرداری سنندج قرار خواهد گرفت.

عبوری با اشاره به احداث هفت باغ سنندج در محل انبار غلە سنندج و ضرورت آغاز عملیات اجرایی آن، اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا در تهران جلساتی برای تصمیم گیری نهایی در این رابطه تشکیل دهیم و برای اجرای آن از لحاظ اعتباری حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی افزود: بنا بر گزارش‌های ارائه شده در بحث مناطق فرسوده شهری در استان کردستان کمترین جذب تسهیلات را با توجه به سود تسهیلات داشته‌ایم و به همین منظور در تلاش اصلاح آئین نامه این تسهیلات هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور ادامه داد: ریزدانگی و نفوذ ناپذیری مناطق حاشیه شهرها بسیار نگران کننده است و آمادگی این را داریم که انبوه سازان را به این مناطق وارد کنیم و تسهیلات نیز در اختیار مالکین قرار دهیم.

منبع: مهر

کد خبر 437020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.