دستورالعمل‌های جدید کرونایی در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در مشهد از سوی ستاد ملی کرونا، ورزش‌های جمعی در بوستان‌های بزرگ مشهد ممنوع شد اما ورزش‌های انفرادی همچون پیاده‌روی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی امکان استفاده کودکان از وسایل بازی در پارک‌های مشهد وجود ندارد همچنین از تجمعات و بازی‌های گروهی در پارک‌ها توسط نگهبانان پارک ممانعت می‌شود.

وی ادامه داد: در همه بوستان‌ها، محوطه بازی کودکان، وسایل بدن‌سازی، سرویس‌های بهداشتی، مصلی‌ها و آبخوری‌ها، غیرفعال و به وسیله نوارهای زرد خطر محصور شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: معبر حاشیه پارک ملت نیز صرفاً جهت ورزش‌های انفرادی فعال است و از شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت خود از مراجعه به بوستان‌ها خودداری کرده و با انتظامات و کارکنان فضای سبز همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به فرهنگسازی‌ها انتظار داریم مردم نیز در رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و وسایل ایمنی شخصی با شهرداری همکاری کنند.

یعقوبی با اشاره به ضدعفونی نقاط مختلف شهر مشهد، افزود: در حال حاضر عملیات ضد عفونی توسط کارگران و به صورت متمرکز در قالب کارگروه‌های موردی و بنا بر درخواست مجموعه‌های تجاری و اداری شهر انجام می‌شود.

وی در خصوص دورکاری کارکنان خدمات شهری، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌صادر شده از سوی فرمانداری مشهد، تا یک سوم نیروهای این حوزه با لحاظ برخی الزامات امکان انجام دورکاری را خواهند داشت، البته پست‌های مدیریتی مشمول دورکاری نمی‌شود.

کد خبر 437019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.