رومانی میزبان باغ حرارتی جهان

کلانشهر اورادئا واقع در کشور رومانی به زودی میزبان بندری بسیار زیبا خواهد بود که قرار است به عنوان یک مقصد آبگرم، با چشم‌اندازهای سبز بی‌نظیر پذیرای گردشگرانی از کشور و سراسر دنیا باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار اورادئا اعلام کرد که قرار است به زودی پروژه احداث باغ حرارتی را در محله Ioșia آغاز کند و اتحادیه اروپا هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه فوق را به عهده گرفته است. این فضای تفریحی اعجاب‌انگیز از استخرهای گرم متعدد، یک مرکز آب درمانی و دیگر امکانات برای جذب افراد از تمام گروه‌های سنی برخوردار خواهد بود. باغ حرارتی جدید Ioșia فضایی به مساحت ۳۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع را در بر خواهد گرفت و در قسمت غربی رودخانه Crişul Repede واقع خواهد شد.

باغ گرم اورادئا به گونه‌ای طراحی شده است که برای تمام گروه‌های سنی فضایی جداگانه و جذاب خواهد داشت. به عنوان مثال، بخشی از این بندر زیبا به مرکز آب درمانی اختصاص داده شده است که در آن افراد پیر می‌توانند به استراحت در آب‌های گرم بپردازند و در آن‌جا زیر نظر متخصصان، برای مشکلات جسمی متعدد، مورد درمان قرار گیرند. بخش‌هایی تفریحی نیز برای افراد جوان تعبیه خواهد شد که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند به انجام ورزش‌های مختلف نظیر شنا، واترپلو، ایروبیک در آب، اسکی روی آب و غواصی بپردازند.

معماران باغ در نظر دارند بخشی از این فضای تفریحی عظیم را نیز به ایجاد پارکی آبی برای کودکان اختصاص دهند و تمام شرایط ایمنی را برای این گروه سنی در نظر گیرند تا والدین با امنیت خاطر کامل فرزندانشان را به مربی‌ها بسپارند و خود به انجام فعالیت‌های مورد علاقه‌شان در سایر فضاهای باغ بپردازند.

فضای باغ به طور انعطاف‌پذیر طراحی خواهد شد به گونه‌ای که در فصل تابستان از ظرفیت پذیرش ۱۷۰۰ نفر برخوردار خواهد بود و در فصول سرد تنها ۶۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد. فضای پارک خودروها نیز به نسبت میزان استفاده در هر روز افزایش و کاهش خواهد یافت و یک سالن همایش نیز با ظرفیت ۱۴۷ نفر میزبان رویدادهای مختلف در طول سال خواهد بود.

پروژه احداث باغ گرم اورادئا قرار است از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود که معماران پیش‌بینی کرده‌اند فرآیند تکمیل آن دو سال به طول خواهد انجامید. بخش اعظم هزینه مورد نیاز برای این طرح را اتحادیه اروپا تأمین می‌کند و شورای شهر نیز باقی هزینه را فراهم خواهد آورد.
 

کد خبر 437012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.