دفتر یونسکو در کرمانشاه تأسیس می‌شود

کارگروه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، ظهر امروز (دوشنبه) با حضور دبیرکل یونسکو، معاون سیاسی استاندار، شهرداران و اعضای شورای شهرهای کرمانشاه، سنندج و همدان برگزار شد.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در تشریح جزئیات تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداران کرمانشاه، سنندج و همدان اظهار کرد: کرمانشاه، همدان و سنندج ریشه‌های تاریخی مشترکی دارند و از غنای تاریخی برخوردارند. این سه شهر عناوین پایتخت ایران کهن، گهواره تمدن و سرزمین نجیب زادگان را با خود دارند و پیوند تاریخ و ریشه آنها ناگسستنی است.

وی افزود: سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان در مجموع هشت هزار اثر ثبت ملی شده دارند که نشان از غنای تاریخی آنها است و البته یک اثر تاریخی جهانی به نام بیستون نیز در کرمانشاه ثبت شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این مسیر در کنار تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم کهن و مشاهیر و مفاخر بسیار از دل این سه شهر و این سه استان سر برآورده‌اند که باید برای نسل امروز معرفی شوند.

وی یادآور شد: کهن‌ترین و اصیل‌ترین سبک ایرانی اسلامی متعلق به مردمان همین مسیر است مردمانی که در نهایت تنوع قومی، مذهبی و زبانی در زیباترین ترکیب بندی ممکن و در نهایت مسالمت بی نظیر توانسته‌اند فرهنگ و تاریخ این خطه رقم بزنند و امروز مفتخر هستیم که حاصل تلاش آنها را در یک مسیر گردشگری به ایران و به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از سوی شهردار کرمانشاه پیشنهاد تأسیس دفتر یونسکو در کرمانشاه ارائه شد که مورد استقبال دبیرکل یونسکو قرار گرفت.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم، دبیرکل دفتر یونسکو، شهروند افتخاری کرمانشاه شد.

کد خبر 437003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.