به گزارش ایمنا، پیروز حناچی صبح امروز در نشست خبری که به منظور روز خبرنگار به صورت آنلاین برگزار شد در خصوص شیوع کرونا و هزینههای زیاد شهر تهران اظهار کرد: موضوع شیوع کرونا برای شهرداری تهران به معنای افزایش هزینه و کاهش درآمدها بود که البته این مسئله فقط مشکل شهرداری نیست و همه با آن رو به رو هستند.
وی با بیان اینکه عملاً درآمدهای شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و… از دسترس خارج شد، ادامه داد: همه به رعایت فاصله فیزیکی تأکید دارند که مجبوریم با همان ناوگان قبلی سرویس دهی را افزایش دهیم و در حال حاضر مترو و اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت میکنند.
شهردار تهران با بیان اینکه یکی از کارهایی که دولتها در شرایط کرونایی انجام میدهند حمایت ویژه است که متأسفانه از این شرایط بی بهره هستیم در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش درآمدهای شهرداری گفت: در بخش نقد ۷۰ درصد عملکرد داشتیم و در حوزه غیر نقد نیز در شرایط عادی نیز مشکل داشتیم.
وی با اشاره به لایحه دو فوریتی بسته حمایتی در شرایط کرونایی گفت: این لایحه در شورا به تصویب رسیده، اما دستگاههای نظارتی نقطه نظراتی داشتند که آن را دنبال خواهیم کرد همچنین ممیزی جدید شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادیم چرا که آخرین بازنگری در ممیزیهای مربوط به سال ۸۶ است و باید به روز رسانی شود هر چند کاهش هزینهها را در شهرداری دنبال میکنیم.
سرانجام پروندههای تخلفات در شهرداری
شهردار تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر سرانجام پروندههای تخلفات در شهرداری گفت: در خصوص پروندههای فساد و تخلفات پیگیر احقاق حقوق شهر و شهروندان هستیم و بی سر و صدا این موضوع را تعقیب میکنیم و اصرار نداریم که موضوع را جار بزنیم و بخش حقوقی شهرداری این موضوع را دنبال میکند که در بسیاری از پروندهها نیز توانستیم به حق و حقوقمان برسیم که البته لازم است اداره کل حقوقی شهرداری نشست خبری بگذارد تا جزئیات این پروندهها، تشریح شود.
چگونگی خرج کردن اوراق مشارکت
وی در خصوص چگونگی خرج کردن اوراق مشارکت گفت: خوشبختانه اوراق مشارکت سال ۹۷ که در اختیار بانک آینده بود با پیگیریهای انجام شده حل شد و به شهر بازگشت که البته بازپرداخت ۵۰ درصد این اوراق برعهده شهرداری و ۵۰ درصد برعهده دولت است.
حناچی افزود: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ نیز که ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس و یکهزار میلیارد تومان برای مترو است نیز به سرانجام رسید که این اوراق عمدتاً برای خطوط شش و هفت است که در این خطوط هزینه میشود.
وی ادامه داد: البته بخش اول خط ۱۰ مترو نیز به زودی افتتاح میشود و این اوراق قطعاً در حمل و نقل عمومی صرف میشود.
توضیح حناچی در مورد عدم حضورش در جلسات هیأت دولت
شهردار تهران در مورد حضور نیافتن در جلسات هیئت دولت گفت: حضور شهردار تهران در دولت بر اساس قانون و آئین نامهها به عنوان مهمان است و شهردار تهران عضو هیأت دولت نیست. اما از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی و دوره کرباسچی حضور شهردار در جلسات هیأت دولت باب شد که این حضور هم برای دولت و هم برای شهرداری مفید بود، چرا که میتوانستیم بسیاری از مشکلات را به صورت مستقیم رفع کنیم مثلاً اگر مشکل اوراق مشارکت رفع شد به دلیل پیگیریهای مستقیم شهردار تهران در حاشیه هیأت دولت بود و دقت داشته باشید که شهردار تهران رئیس مجمع کلانشهرها نیز هست و حضورش در هیأت دولت به نمایندگی از ۵۰ میلیون نفر است.
وی با بیان اینکه در دولت هشتم، نهم و دهم شهردار در جلسات حضور نداشت، گفت: اینکه حضور شهردار چقدر مؤثر است میتوانیم به نقش غیر مستقیم شهرداری در سیل ۹۸ گرگان، خرم آباد، خوزستان، آتش سوزیهای جنگلهای زاگرس، سقوط هواپیمای اوکراینی و کرونا اشاره کرد که این حضور به صورت غیر مستقیم بود و اگر بخواهم به تأثیر مستقیم اشاره کنم باید بگویم در ۱۲ فروردین سال ۹۸ غرب تهران تا آستانه سیل نیز پیش رفت، اما اقدامات ما مانع از آن شد.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی در جلسه هیأت دولت شرکت میکنید؟ گفت: به نظرم رابطه دولت و شهرداری دو طرفه است و شخصیت بنده به گونهای است که ادبیات تند و طلبکارانه را نمیپسندم و معتقدم با تلاش، ممارست و پیگیری میتوان مشکلات را حل کرد.
وی در خصوص سرانجام بازنگری طرح تفصیلی گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد اما لازم نیست که کل طرح تفصیلی مورد بازنگری قرار گیرد و تنها قسمتهایی که ایراد دارد یا لازم است، باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ البته طرحهای موضعی و موضوعی که حدود ۲۰۰ طرح است نیز در حال بررسی است تا در بازنگری طرح تفصیلی به سرانجام برسد.
سرانجام بخشنامه کاهش هزینهها در شهرداری
حناچی در خصوص سرانجام بخشنامه کاهش هزینهها در شهرداری گفت: این بخشنامه به عنوان یک دستور عمومی در شهرداری پیگیری میشود و آن را رصد میکنیم.
وی در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید پیامکهای دعوت هیأت دولت برای شما میآید؛ اما چرا در این جلسات شرکت نمیکنید؟ گفت: من دقیقاً واقعیت را گفتم و آن زمان پیام و دعوت نامهها را دریافت کردم اما باید بگویم حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت نه در قانون و نه د ر آئین نامهها است و صرفاً بنا به دعوت این حضور انجام میشود.
شهردار تهران همچنین در خصوص سرانجام دستورش مبنی بر استفاده از رنگ در شهر گفت: هنوز هم این دستور دنبال میشود و سازمان زیباسازی در حال تهیه دستورالعمل است.
برخی رنگهای شاد در آمیزههای دینیمان مورد تاکید قرار گرفته
وی با بیان این که اگر از تهرانیها بپرسید که شهرمان چه رنگی است عمدتاً میگوید خاکستری و این در حالی است که خیلی از فضاهای شهری با ایده رنگ میتواند متنوع شود، ادامه داد: بسیاری از تونلها زیرگذرها و دیوارهای ساده در سطح شهر با عنصر رنگ میتواند دارای ریتم شوند و این در حالی است که حتی تونلهای مترو میتواند محل تبلیغات تأثیر گذار و درآمدزا باشد و این در حالی است که در سایر کشورها تبلغیات به درون تونلهای مترو رفته و ما هم در حال تعقیب این مسئله هستیم.
حناچی با بیان این که برخی رنگهای شاد در آمیزههای دینیمان نیز مورد تاکید قرار گرفته، تصریح کرد: اما عرفا مردم به سمت خاکستری و سیاه گرایش دارند در حالی که استفاده از رنگ در شهر آسان، کم هزینه اما پر بازده است که در دستور کار قرار دارد.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع محله جماران که امروز نیز در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری قرار داشته است، گفت: جماران یک محله نیست، جماران یعنی ایران و اتفاقاتی که در جماران افتاده حتی میتوان از زبان دیگران هم اهمیت آن را فهمید. هنگامی که نماینده گورباچف به دیدار امام در جماران آمده است نوشته وقتی از ماشین پیاده شدم انتظار داشتم به سرسرایی بزرگ وارد شوم که در نهایت به کاخی منتهی میشود، اما وارد روستایی شدم و در خانهای معمولی وارد شدم و موارد دیگری نیز از چنین تفسیرهایی وجود داشته، لذا با این نگاه جماران یک محله نیست و در سه سطح میتوان آن را مورد توجه قرار داد. در سطح اول نقش جهانی است که پیام ساده زیستی و مواجهه با مردم توسط امام در آن وجود دارد.
وی تاکید کرد: سطح دوم سطح ملی است که بسیاری از موارد فرهنگی باید ثبت شود که این اتفاق افتاده، باید حریم داشته باشد که سازمان میراث فرهنگی باید این کار را انجام دهد؛ اما طرح ویژهای در شورای عالی شهرسازی برای این محله به تصویب رسیده که امروز این طرح عمل کرده و جماران به شکل سابق نگهداشته شده است. مجموعه پلاکهایی که در این طرح بوده ۱۴۶ پلاک است که حدود ۳۵ پلاک در تملک دولتیها، شهرداری و مؤسسه نشر امام است و ۱۰۴ پلاک درگیر این موضوع هستند.
شهردار تهران اظهار کرد: به این ترتیب درگیری عمومی فراگیری نیست و عمدتاً پلاکهای جنوبی این محدوده نیز ساخت و ساز کردند. در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی موضوع مطرح شد. هر چند که من تا آخر جلسه حضور نداشتم اما توجه به مقیاس ملی و درخواستهای مردمی مورد توجه قرار دارد و شورا همه موارد را در نظر میگیرد.
حناچی با تاکید بر اینکه آخرین مصوبه این محله در شورای عالی شهرسازی بوده و طرح ویژهای توسط این شورا برای جماران به تصویب رسیده افزود: بازبینی این طرح در دستور کار شورای عالی شهرسازی قرار گرفته که این موضوع خارج از عرف نیست. پیش از انقلاب نیز بسطام با جمعیت حدود ۴۰۰۰ نفر به دلیل آثاری که در آنجا قرار داشته، مصوبه شورای عالی شهرسازی داشته و شورای عالی در موارد پر اهمیت میتواند ورود پیدا کند و طرحهای ویژهای را تصویب کند و سپس بازنگری آن را انجام دهد.
وی در خصوص باز پس گیری املاک شهرداری تهران و همچنین فروش عمارت اقدسیه گفت: در گزارش اولیه سازمان املاک، ۳۰۰۰ ملک از املاک شهرداری در اختیار غیر بود که طبیعتاً بسیاری از آنها مصوبه شورا را نداشت. لذا کمیتهای سه سهنفره تشکیل دادیم که تشخیص میدهد کدام املاک در اختیار غیر باشند و سایرین نیز باز پس گیری میشوند. تعداد زیادی تا کنون باز پس گیری شده و این کار در حال استمرار است. برخی مقاومتها در این موارد وجود دارد که با همکاری دادستانی پیگیر هستیم.
تعیین تکلیف ملک اقدسیه و ساختمان روزنامه اطلاعات
شهردار تهران افزود: در مورد فروش املاک نیز از طریق مزایده عمل میکنیم و با برگزاری مزایدههایی که با قیمت کارشناسی انجام میشود ممکن است متقاضی داشته باشند و یا متقاضی برای آنها وجود نداشته باشد. در مورد ملک اقدسیه نیز مزایده انجام شده، متقاضی نیز وجود دارد و در حال انجام فرآیند هستیم. همچنین در مورد ساختمان روزنامه اطلاعات نیز مشکلات حقوقی را حل کرده ایم و پنج دانگ از شش دانگ این ملک به نام شهرداری شده و در حال حل و فصل یک دانگ باقیمانده هستیم.
وی در خصوص اجرای طرح ترافیک در شهر تهران پس از شیوع کرونا ویروس گفت: طرح ترافیک تهران چند بار اجرایی و لغو شده. اما در اواخر سال گذشته و در نیمه اسفند با اوج گیری کرونا طرح ترافیک در شورای ترافیک تهران برداشته شده و بار دیگر با بررسیها این طرح اجرایی شد. البته هنگامی که مقرر بود طرح اجرا شود مصاحبهای انجام شده بود که به احترام حرف استاندار یک هفته اجرای طرح را به تعویق انداختیم. بی تردید ما تقاضای سفر را سفارش نمیدهیم و تنها آن را مدیریت میکنیم.
در سایر نقاط دنیا نه تنها طرح ترافیک ملغی نشده بلکه سختگیرانه تر اجرا شده
به گفته حناچی، در کمیته مربوطه در ستاد کرونا موضوعی مطرح شد که میزان دورکاری تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند که این موضوع نیز تبعاتی همچون افزایش سفرهای بین شهری را به همراه داشت؛ لذا این پیشنهاد قبول نشد و مقرر شد طرح ترافیک یک هفته ملغی شود و در این مدت تردد و میزان ابتلاء و … مورد سنجش قرار گیرد. بررسیهای ما نشان میدهد در سایر نقاط دنیا نه تنها طرح ترافیک ملغی نشده بلکه سخت گیرانه تر اجرا شده و در کنار آن مسیرهای دوچرخه را توسعه دادند.
اختصاص سهمیه طرح ترافیک به پزشکان و پرستاران با تأیید وزارت بهداشت
وی تاکید کرد: برای پزشکان و پرستاران سهمیه ای در نظر گرفته میشود تا با تأیید وزارت بهداشت به آنها تعلق پیدا کند.
شهردار تهران درباره حادثهای که برای تعدادی از پاکبان ها در هفته گذشته در پل سیدخندان رخ داد، گفت: نیروهای شهرداری در چند دسته قابل تقسیم هستند. آن دسته که ما به صورت مستقیم با آنها قرارداد داریم به آنها تعهد داریم و پیگیر هستیم، اما برخی به صورت پیمانکاری هستند که همگی آنها بیمه هستند و مطابق بیمه کار آنها پیگیری میشود. ما بخشنامهای داشتیم که در بزرگراهها افراد پیاده نباید حضور داشته باشند که این موضوع در حال پیگیری است.
وی در مورد ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز افزود: برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات ستاد کرونا برای نوسازی اقدام کرده ایم؛ البته عملاً این اتوبوسها بعد از بازسازی نو میشوند.
حناچی در خصوص وضعیت پلههای برقی معابر که عمدتاً خراب است گفت: بعد از شرایط تحریم تأمین قطعات پله برقیها دچار اختلال شد که درصدد رفع این مشکل هستیم.
وی در خصوص انتقاد برخی از مسئولان در مورد وضعیت نابسامان شرکتها و سازمانهای شهرداری تهران تصریح کرد: این مسئله درست نیست چرا که امسال برای اولین بار مجامع بسیاری از شرکتها به موقع برگزار و به تصویب رسید به گونهای که هیچ وقت مجمع مترو در تیر ماه برگزار نمیشد اما امسال این اتفاق رخ داد و حتی مجمع بانک شهر را که یکی از دعواهای ما با بانک مرکزی بود را به موقع برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه ابزار ما حسابرسی افراد صاحب صلاحیت است گفت: به زودی گزارش این مجامع منتشر میشود.
وضعیت بدهی دولت به شهرداریها
شهردار تهران همچنین در مورد وضعیت بدهی دولت به شهرداریها با بیان این که این بدهیها در چند بخش ایجاد میشود، گفت: معمولاً آرای ماده ۱۰۰ دستگاههای دولتی و همچنین سهم دولت در پرداخت بلیت و توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین بخشی از مطالباتی که توسط وزارت دارایی تأیید میشود بدهیها را شکل میدهد که ما در این مدت حدود ۵ هزار میلیارد تومان از این بدهیها را تهاتر کردیم.
وی با بیان این که در بخش بلیت نیز معمولاً در آخرین دقایق سال وقتی سازمان برنامه و بودجه ته خزانه را جارو میکشد به ما کمک میکند.
تخصیص اعتبارات کرونا به شهرداری
شهردار تهران در خصوص تخصیص اعتبارات کرونا به شهرداری گفت: دست به نقد ترین چیزی که به ما رسید بحث بازسازی اتوبوسها است که برای هر دستگاه اتوبوس ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفتند که با این اعتبار ۵۰۰ دستگاه تعمیر میشود.
وی در خصوص انتقاد شورایاریها در عدم تحقق پروژههای کوچک مقیاس محلی گفت: یکی از مراجعی که این پروژهها را تأیید میکند شورایاریها هستند و همه تصمیم با آنها نیست؛ بلکه انتخاب پروژه یک فرآیند است و اخیراً نیز با رأی دیوان که در مورد شورایاریها صادر شد در تاثیرگذاریشان یک مقدار تردید ایجاد شده که امیدواریم این مسئله حل شود. ولی دقت داشته باشید که در انتخاب پروژههای کوچک مقیاس محلی سعی میکنیم که عدالت عمومی را رعایت کنیم.
اگر خبرنگاران از ما طرح نخواهند به همه کارت بلیت رایگان میدهیم
حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مبلغ کارت بلیت خبرنگاران کم است گفت: اگر خبرنگاران از ما طرح نخواهند به همه کارت بلیت رایگان میدهیم اما در مورد افزایش بهای این کارت این مسئله را از طریق انجمن صنفی بررسی کنید و از هر اقدامی که باعث شود استفاده از حمل و نقل عمومی در شرایط غیر کرونایی افزایش یابد استقبال میکنیم.
در ادامه این نشست پیروز حناچی در خصوص ساختمان پلاسکو و تأمین پارکینگ آن نیز اظهار کرد: پلاسکو ساختمانی است که قبلاً برج اداری تجاری بوده و تخریب شده، در آن شرایط ضوابطی وجود نداشته و حالا میخواهیم ضوابط را در ساخت مجدد آن اجرا کنیم. مصوبه شورای تأمین که در آن عنوان شده بود در ازای صدور پروانه پول گرفته نشود قانونی نیست و صدور پروانه برای این ساختمان در حال پیگیری است. کمبود پارکینگ آن نیز در ساختمان مقابل که به عنوان پارکینگ پروانه معروف است مقرر شده تأمین شود که هزینههای مقاوم سازی این ساختمان را بنیاد پذیرفته که پرداخت کند.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص صدور برگه جریمه ورود به طرح ترافیک برای افرادی که تا قبل از ساعت تعیین شده وارد طرح شده اند، گفت: این افراد جریمه نشده بودند و تنها برای آنها پیامک ارسال شده بود که دستور داده شد ملاحظات لازم در نظر گرفته شود و نیم ساعت دیلی که ما داشتیم مد نظر قرار گیرد و همه این موارد از سیستم پاک شود.
در تلاشیم که با کاهش زبالهها ارسال کمتری به مجموعه آراد کوه داشته باشیم
وی در خصوص دفن زبالههای شهر تهران نیز افزود: این موضوع بسیار پیچیده است و فرآیند گستردهای از خانه شهروندان تا آراد کوه را شامل میشود. ما در تلاشیم که با کاهش زبالهها ارسال کمتری به مجموعه آراد کوه داشته باشیم مطالعات طرح جامع پسماند آغاز شده اما با توجه به شرایط کرونایی تا حدودی با تأخیر مواجه شده است.
حناچی ادامه داد: تا پیش از کرونا روزانه ۷۰۰۰ تن تولید زباله داشتیم که با تلاش همکارانمان به ۵۷۰۰ تن کاهش دادیم. ایده آل ما این است که حداقل زباله ممکن به آراد کوه برده شود. با فاصله گیری از شرایط کرونایی به سمت اجرای این طرح پیش خواهیم رفت.
وی در خصوص موضوع شفافیت که مورد تاکید شورا و شهرداری تهران است نیز گفت: آنجایی که شهرداری متضرر شده از طریق بخش حقوقی شهرداری در حال پیگیری موضوع است و پروندهها در جریان است.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص سه شنبههای بدون خودرو نیز افزود: این موضوع بخشی از کار مدیران شهرداری است که مردم را به حمل و نقل عمومی تشویق کند و فضا برای این پروسه باز شود. این بخش بسیار کم هزینه است و تأثیرات زیادی دارد. مدیران من به تناسب فعالیت خود در مناطق در تلاش هستند مسیرهای دوچرخه سواری را به صورت پیوسته داشته باشیم. به شکلی که در حال حاضر در میرداماد دو مسیر رفت و برگشت دو چرخه ایجاد شده و امیدواریم در سایر مناطق نیز این مسیرها به یکدیگر متصل شود و موضوع دوچرخه با باور مردم عجین شود.
دوچرخههای برقی و اسکوتر در تهران
بی تردید باید فضایی فراهم کنیم که برای مسیرهای کوتاه، شهروندان از دوچرخه استفاده کنند. این کار نیازمند همکاری مردم است و آمارها نشان میدهد نسبت به روزهای نخست این طرح را شروع کردیم استفاده از دوچرخه بسیار زیادتر شده، البته باید دوچرخههای برقی و اسکوتر نیز به این موضوع اضافه شود.
شهردار تهران در خصوص لایحه دو فوریتی جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: حدود ۱۳ یا ۱۴ بند در این لایحه وجود داشت که برخی در مسیر کمیسیون ماده ۵ و برخی نیز که مربوط به آرا ماده ۱۰۰ بوده در حال پیگیری است. ابهامات قوه قضائیه پاسخ داده شده و شورا و فرمانداری نیز این لایحه را تصویب کرده است. لذا مانع جدی برای انجام آن وجود ندارد و در دستور کار است.
حناچی در خصوص انتصابات صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: یکی از سختترین کارهای ما انتصاباتی است که باید انجام شود بعضاً به دلیل سخت بودن ممکن است گاهی مماشات کنیم اما در بقیه موارد مماشاتی وجود نداشته است. ما ادعای تغییر رویکرد در شهر داشتیم که بدون شهر فروشی آن را اداره کنیم و این اتفاق افتاده. هر چند که سختیهای بسیاری به همراه داشته است.
تا پایان هفته نسل اول پروژه دورههای قبل به اتمام میرسد
وی ادامه داد: پادگان ۰۶ یک نمونه آن بود. ما سهم شهرداری را در این پروژه به شهر اختصاص دادیم و توافقاتی با مجموعه نیروهای مسلح داشتیم که به تصویب شورای عالی شهرسازی نیز رسید. در ادامه نیز در این هفته امتداد مسیر استاد معین تا سی متری جی افتتاح میشود. به این ترتیب نسل اول پروژه دورههای قبل به اتمام میرسد. نسل جدید پروژهها بخش عمده به صورت محلی است که لیست آنها نیز منتشر خواهد شد.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص دورکاری نیروهای شهرداری تهران گفت: به طور قطع دورکاری قبل از شرایط کرونا نیز مطرح بوده و آئین نامه آن تهیه شده است. در شرایط کرونا این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته، چرا که ما انباشت نیروی انسانی شدیدی داریم و کارمندان بعضاً در فضای محدودی حضور دارند که این موجب شیوع بیشتر کرونا میشود. لذا ناچاریم که از روشهای دورکاری بهره بگیریم.
وی در خصوص زیرگذر استاد معین نیز گفت: یکی از دلایل دو طرفه نشدن زیرگذر استاد معین بن بست بودن این مسیر بود که با افتتاح ادامه استاد معین تا سی متری جی این مشکل حل میشود و استاد معین در مسیر جنوبی باز میشود. لذا شرایط دو طرفه بودن این زیرگذر فراهم میشود.
وی در خصوص بکارگیری کودکان در موضوع زباله گردی و ممنوعیت آن نیز گفت: با سازمان بهزیستی و بهزیستی استان تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران موضوع زباله گردها و معتادان متجاهر بررسی و پیگیری میشود. فراوانی و تراکنش موضوع زباله گردی بسیار زیاد است اما این موضوع را پیگیری کردیم و خیلی کم شده است اما همچنان ممکن است مواردی باشد. چرا که همه این چرخه زیر نظر ما نیست.
وی در خصوص تفاهم نامه شهرداری تهران با شرکت راه آهن برای مسیر راه آهن تهران تبریز گفت: به محض اینکه قسط اول توسط شهرداری به راه آهن پرداخت شود کل عرصه این محور در اختیار ما قرار میگیرد که این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما