لاشه یک راس کل به همراه ۲ قبضه اسلحه از منزل شکارچی کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با هماهنگی و دستور مراجع قضایی و اخذ حکم تفتیش، لاشه یک راس کل به همراه دو قبضه سلاح ساچمه زنی و گلوله زنی از منزل شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.

سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک هفته پس از دستگیری سه نفر شکارچی غیر مجاز با همراه داشتن لاشه دو رأس بز کوهی و یک قبضه سلاح کلاشینکف و ۳۰ فشنگ غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دنا، این بار با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی از منزل متخلفی دیگر لاشه یک رأس کل شکار شده کشف و ضبط شده است.

وی افزود: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا عصر دیروز _یکشنبه دوازده مردادماه_ حین گشت و پایش در منطقه میمند شهرستان دنا متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند.‌

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی شب و همجواری منطقه با جاده آسفالت دو نفر متخلف لاشه شکار را برداشته و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند از منطقه متواری می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: با توجه به شناسایی متخلفان توسط محیط بانان امروز صبح به دستور مراجع قضائی و با هماهنگی مراجع انتظامی و اخذ حکم تفتیش، لاشه یک رأس کل وحشی همراه با یک قبضه سلاح گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

هاشمی با بیان اینکه با متخلفان زیست محیطی بشدت برخورد قانونی می‌شود گفت: با تشکیل پرونده‌ای آلات مکشوفه جرم همراه با متخلف برای اعمال قانون به مراجع قضائی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به اعمال جریمه حقوقی ۲۵ میلیون تومانی برای این متخلفین اشاره کرد و گفت: قانون گذار برای شکار یک رأس کل (پازن) ۲۵ میلیون تومان جریمه لحاظ نموده و این جدای از مجازات کیفری جرم است.

هاشمی ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضائی و انتظامی گفت: متخلفان شکار و صید هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه‌های حیات وحش بردارند و بدانند که این اداره بر اساس قانون با متخلفین برخورد می‌کند.

کد خبر 436971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.