۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
انس جهانی طلا سقوط می‌کند؟

همراه با باز شدن بازار جهانی طلا شروع به افزایش قیمت کرده است اما با توجه به کاهش قیمت نقره می‌توان گفت شیب مثبت طلا نیز منفی خواهد شد و شروع به کاهش خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، با باز شدن بازار جهانی طلا شروع به افزایش قیمت کرده است اما با توجه به کاهش قیمت نقره می‌توان گفت شیب مثبت طلا نیز منفی خواهد شد و شروع به کاهش خواهد کرد.

قیمت هر انس طلا در لحظه نوشتن این متن ۱۹۷۷ دلار می‌باشد که نسبت به آخر هفته گذشته ۱ دلار افزایش داشته است. با باز شدن بازار طلا ابتدا یک رشد جزئی سه دلاری از خود نشان داده و سپس از همین رشد نیز منصرف شده و به قیمت پیشین خود بازگشت.

بسیاری از کارشناسان بازار عقیده دارند که این هفته هفته‌ای طلایی برای فلز زرد بوده و قرار است قیمت آن تا ۲۰۰۰ دلار برسد اما بسیاری دیگر از کارشناسان می‌گویند که این هفته زمان سقوط طلا است.

این دسته از تحلیلگران می‌گویند دیگر وقت آن رسیده است که هیجان زدگی و بالا رفتن قیمت بیش از حد هفته‌های پیش جبران شده و طلا به قیمت منطقی خود بازگردد. باید توجه داشت که ارزش دلار نیز در حال افزایش می‌باشد که باعث می‌شود تا قیمت طلا مقداری کاهش یابد.

به طور کلی استدلال‌های هر دو طرف کارشناسان منطقی به نظر می‌رسد اما می‌توان گفت که حتی اگر طلا در این هفته سقوط نکرده و رشد کند ۲۰۰۰ دلاری شدن آن موضوعی بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که طلا در این سطح از قیمت مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهد و نیاز به محرکی بسیار قوی برای صعود به آن دارد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 436945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.