کارهای تحقیقاتی درخصوص میزان اثربخشی خانه‌های هلال انجام شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: موسسه علمی کاربردی هلال ایران می‌بایست با انجام کارهای تحقیقاتی درخصوص میزان اثربخشی خانه‌های هلال فعلی به ما اطلاعات بدهند تا بتوانیم در افزایش کیفیت آن‌ها اقدام لازم انجام دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی در دیدار با اعضای هیأت علمی مؤسسه علمی کاربردی هلال ایران، اظهار کرد: میلیاردها تومان پول تملک بوده که متأسفانه در سال‌های گذشته هزینه نشده است و این باعث شده که بسیاری از پروژه‌ها انجام نشود. ما آماده‌ایم که مشکلات مؤسسه علمی کاربردی هلال ایران را مرتفع نمائیم.

وی تصریح کرد: خانه‌های هلال، خود نوعی هلال احمر کوچک به شمار می‌روند که در سطح شهرها از سوی مردم، خیرین و نیکوکاران و با همکاری شهرداری‌ها، مساجد و اصناف و در سطح روستاها از سوی دهیاران، بخشداران و با مشارکت فرمانداری‌ها، شعب جمعیت هلال احمر تجهیز و مدیریت می‌شوند که با تشکیل این خانه‌ها تمام ظرفیت‌های خدمت رسانی جمعیت هلال احمر مبتنی بر نیاز هر منطقه احصا و به کار گرفته می‌شود. "

رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: وظیفه همه ما این است که خدمات امدادگران و داوطلبان و کارکنان و اعضای هیأت علمی را برای مردم توضیح دهیم تا جایگاه این زحمتکشان گمنام مشخص شود.

همتی تاکید کرد: اصلی ترین دغدغه بنده که امروز به بازدید این مؤسسه آمدم این است که نگذاریم افت کیفیت که در سالهای گذشته شاهد بودیم، ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: اعضای هیأت علمی سعی کنند کارهای برجسته ای انجام دهند، مثلاً اعضای هیأت علمی توضیح دهند که در حوزه سیل‌هایی که در کشور اتفاق افتاده یا زلزله‌هایی که رخ داده، کدام کار پژوهشی برجسته انجام شده تا به مردم کشور که ولی نعمت ما هستند، کمک شده باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: ما از منتقدان منصف استقبال می‌کنیم. حتی یکی از کانال‌های تلگرامی نوشته بود که برخی احکام کارکنان قرارداد معین در سال ۱۳۹۹ کمتر از سال ۱۳۹۸ بوده و افزایش ۱۵ درصدی اعمال نشده، که دستور دادیم بررسی کردند و احکام اصلاح شد.

همتی در این بازدید از مؤسسه آموزش عالی هلال ایران در جریان روند فعالیت بخش‌های مختلف از جمله مرکز تحقیقات تاب آوری در حوادث و بلایا، کارگاه امداد و کمک‌های اولیه مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی مؤسسه و نظایر آن قرار گرفت.

کد خبر 436920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.