به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی اظهار کرد: به دنبال افزایش استاندارد یورو ۴ به یورو پنج، فرآیند شماره گذاری تاکسیها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود زیرا خودورهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسیها دارای استاندارد یورو ۴ بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود.
وی ادامه داد: تا اینکه موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد، قرار شد که پنج هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند تا ۳۰ مهر ماه امسال و اجازه شماره گذاری و تحویل داده شود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای کشور گفت: روند تحویل خودروهای باقی متقاضیانی که ثبت نام کرده اند نیز در حال انجام است و امیدواریم در هفته آینده فاکتورهای جدید با قیمت جدید آغاز شود.
وی در مورد قیمتهای جدید تاکسیها نیز گفت: متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند، همان قیمت گذشته خودرو شامل آنها میشود و تغییر قیمت شامل متقاضیانی است که جدید ثبت نام کنند.
ضامنی در خصوص ارائه تسهیلات برای متقاضیان نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز خاطرنشان کرد: در کلانشهرهای تهران، مشهد، همدان و اصفهان مبلغ ۵۰ میلیون تومان از سوی شهرداریهای آنها این تسهیلات فراهم شده و باقی هزینه و قیمت خودرو نیز شامل هزینه اسقاط و آورده متقاضی است.
وی تصریح کرد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی سمند و پژو ۴۰۵ است و قیمت مصوب و نظر گرفته از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده ۹۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون در شهرهای نامبرده شده وام پرداختی توسط شهرداریها است و هفت میلیون تومان هم هزینه اسقاط و ۳۳ میلیون تومان هم آورده متقاضی است.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای کشور گفت: فرآیند نوسازی تاکسیها کلید به کلید است و از زمانی که ثبت نام انجام و تکمیل مراحل انجام شود کمتر از یک ماه زمان برای تحویل طول میکشد، اما از زمانی که خودرو فرسود تحویل داده شود، ظرف ۴۸ ساعت متقاضی خودرو نو را دریافت خواهد کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به نوسان قیمتها که هر سه ماه شاهد آن هستیم، بر این اساس هم مبنای ثابتی برای قیمت نداریم که بتوانیم برنامه ریزی برای تحویل تاکسیها نو داشته باشیم و این تغییرات برنامه ریزی را برای ما مشکل ایجاد میکند.
منبع: ایرنا
نظر شما