عوارض جاده شمال غربی بندرعباس بازنگری شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اخذ عوارض یک هزار و ۲۰۰ تومانی از خودروها در گذر از زیر پل ایسین توجیهی ندارد و ظلمی آشکار در حق شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا حیدری‌زاده امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: سالیان سال است که در رابطه با موضوع اخذ غیر کارشناسی عوارض از خودروهایی که از مسیر جاده شمال غربی شهر بندرعباس عبور می‌کنند صحبت می‌شود اما به نظر می‌رسد مردم بندرعباس فریادرسی ندارند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و با توجه به نصب جدید دوربین هر کسی از زیر پل ایسین رد می‌شود باید مبلغ یک هزار و ۲۰۰ تومان عوارض پرداخت کند و دلیل اخذ آن را این مصوبه و نصب دوربین در این منطقه بیان می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: پیگیری‌هایی که از جانب شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر ذی ربطان انجام شد و می‌شود راه به جایی نبرده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

وی با بیان اینکه تمام این پیگیری‌ها به بهانه اینکه این مسئله مصوبه شورا اقتصاد است بی نتیجه می‌ماند، تصریح کرد: مگر امکان ندارد در یک مصوبه بازنگری شود و بار دیگر بررسی شود؟ مردمی که پول خرید یک ماسک را ندارند چرا باید مجبور به پرداخت عوارض نامشخص باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: برای چندمین بار درخواست دارم مدیر کل راهداری در این زمینه شفاف‌سازی کرده و پاسخ منطقی از پیگیری‌های خود از مرکز را به شهروندان ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این مسئله مصوبه شورای اقتصاد است تقاضامندم از طریق استاندار نیز پیگیری شود تا حداقل یک بار دیگر این مصوبه بررسی شود؛ مردم اطراف بندرعباس یک هزار و ۲۰۰ تومان را باید بابت چه چیزی پرداخت کنند؟

حیدری‌زاده خاطرنشان کرد: اگر قرار است یک هزار و ۲۰۰ تومان عوارض پرداخت شود در جایی تابلو بزنند که مردم از این مسیر مشخص تردد نکنند که در این صورت فقط یک راه تردد باقی می‌ماند و تلفات را حتماً خواهیم داشت زیرا برخی مجبور هستند در طول روز بارها از این مسیر عبور کنند که نادیده گرفتن این مسئله ظلمی آشکار در حق شهروندان بندرعباس است.

کد خبر 436852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.