منطقه ۱۵ کارگاه عمرانی اصفهان است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات زیرساختی خوبی در منطقه ۱۵ انجام شده به طوری که امروز این منطقه به کارگاه عمرانی در شهر شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز_ یکشنبه ۱۲ مردادماه ۹۹_ در پخش زنده برنامه افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۵ که از طریق برنامه رادیویی «صدای شهر» برگزار شد، با اشاره به احداث بوستان الهیه، اظهار کرد: این بوستان یکی از پروژه‌های محله محور منطقه ۱۵ است که با رویکرد ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۵ پروژه‌های بسیار بزرگی اجرا شده یا در حال احداث است، افزود: بوستان الهیه ۱۵ هزار متر مربع وسعت دارد که ۹ هزار مترمربع آن به فضای سبز اختصاص یافته که امیدواریم با تجهیزات مناسب و امکانات در نظر گرفته شده رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: منطقه ۱۵ معروف به خوراسگان در سال ۹۲ با تصمیم گیری شورای شهر اصفهان و خوراسگان به اصفهان الحاق شد و اقدامات زیرساختی خوبی در این منطقه صورت گرفت به طوری که امروز این منطقه به کارگاه عمرانی در شهر شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره شاهد توسعه و رشد شرق اصفهان بودیم و منطقه ۱۵ از منظر کالبدی و تولیدات هنری نیز ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد.

طغیانی با بیان اینکه منطقه ۱۵ پایگاه خاتم کاران شهر است، اما تولیدات آنها برند سازی نشده، خاطرنشان کرد: زمینی در این منطقه خریداری شده تا به زودی باغ خاتم شکل بگیرد البته رویکرد اصلی این است که مدیریت شهری نقش تسهیلگری داشته باشد.

وی ادامه داد: تحقق این موضوع جذب گردشگران داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت، البته باید فضای کالبدی شهر تغییر کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه منطقه ۱۵ پتانسیل جذب گردشگر را دارد، گفت: مجموعه «خان» یکی از ظرفیت‌های گردشگری است که مورد توجه واقع نشده و احداث باغ خاتم می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند.

وی افزود: شورا به عنوان نماینده مردم و تسهیلگر باید ایفای نقش کند، البته ارتباط شورای پنجم با سایر دستگاه‌ها در اصفهان خوب بوده است.

پروژه حلقه حفاظتی شهر تنها متعلق به شهر اصفهان نیست

طغیانی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر افزود: این پروژه از ۲۰ سال پیش مصوب شد، اما در دوره‌های مختلف برای اجرای پروژه اقدامی صورت نگرفت تا اینکه در این دوره مدیران شهری با جسارت به اجرای آن ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر از توسعه افقی شهر جلوگیری خواهد کرد و کاهش آلودگی هوا و ترافیک را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پروژه حلقه حفاظتی شهر تنها متعلق به شهر اصفهان نیست بلکه شهرهای همجوار را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه حلقه حفاظتی شهر ۷۸ کیلومتر طول دارد که ۴۶ کیلومتر آن در داخل شهر اصفهان قرار گرفته است، گفت: نقطه صفر این پروژه با اجرای مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی در منطقه ۱۵ قرار گرفته و به سمت مناطق ۱۰ و ۱۴ حرکت می‌کند.

طغیانی اظهار کرد: پل آفتاب، مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی و پل زیرگذر قهجاورستان نقاط عطف پروژه حلقه حفاظتی شهر به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: رویکرد پروژه حلقه حفاظتی شهر کاملاً زیر ساختی بوده و هر چه زودتر اجرایی شود از توسعه افقی شهر جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 436850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.