حل مشکلات مسکن در پرتغال توسط شهرداری‌ها

مقامات رسمی شهر ماتوسینوس واقع در کشور پرتغال با امضای یک قرارداد رسمی متعهد شدند مشکل مسکن شهروندان خود را برطرف و تا پنج سال آینده دسترسی همگان به خانه را امکان‌پذیر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شورای اجرایی شهر ماتوسینوس اعلام کرد که شهردار توافقنامه‌ای را با رئیس مؤسسه مسکن و بازسازی شهری امضا کرده است که طی آن قرار است مبلغ ۵۷ میلیون تا پنج سال آینده در بخش خانه‌سازی هزینه شود. این هزینه برای پروژه‌هایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که پیش‌بینی می‌شود وضعیت مسکن برای هزار و ۶۹۱ خانوار به جمعیت سه هزار و ۸۲۴ نفر را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. شهردار ماتوسینوس قول داده است دسترسی تمام ساکنان شهر را به مسکن مناسب تا پنج سال آینده ممکن کنند.

اغلب خانواده‌های فوق را افرادی با درآمد کم تشکیل خواهد داد که از توان مالی کافی برای پرداخت رهن یا اجاره خانه برخوردار نیستند. پروژه پنج ساله شهردار ماتوسینوس چند منظوره خواهد بود و قرار است مشکلات متعددی از مسکن و خانه‌سازی را به روشی فراگیر مورد توجه قرار دهد. این یعنی، اگرچه بخش بزرگی از بودجه اختصاص یافته در بخش نوسازی املاک موجود هزینه خواهد شد، اما ساخت واحدهای مسکونی جدیدی نیز جز برنامه خواهد بود و مهم‌تر از همه اینکه افرادی که از نظر مالی توان پرداخت اجاره خانه را ندارند، از حمایت مالی شهردار برای سکونت در خانه‌هایی که در طرح قرار دارند، برخوردار خواهند شد.

بخش اعظمی از بودجه مورد نظر، یعنی چیزی حدود ۵۱ میلیون یورو، را مؤسسه مسکن و بازسازی شهری تأمین خواهد کرد که از این مبلغ، ۲۳ میلیون یورو به صورت اهدایی و بقیه به عنوان وام به شهردار ماتوسینوس ارائه داده خواهد شد. شهردار متعهد شده است پس از دریافت بودجه فوراً اقدامات خود را آغاز و تا پایان سال ۲۰۲۵ از تمام پروژه‌های طراحی شده بهره‌برداری کند.

کد خبر 436828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.