مهار کرونا در گرو مشارکت شهروندان است

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سبزوار گفت: بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد، خطر جدی است، نکات بهداشتی را حتما رعایت کنیم.

به گزارش ایمنا، قاسم دارینی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا در سبزوار افزایش یافته و در پی آن، غسل و دفن این متوفیان هم که به عهده آرامستان های شهرداری است، بعضاً طاقت‌فرسا شده است.

وی با بیان اینکه شش غسال زن و مرد در ۱۲ ساعت کاری مداوم، کار دفن متوفیان کرونایی را با مراحل خاص و دشواری‌های موجود انجام می‌دهند، عنوان کرد: به تن داشتن لباس‌های مخصوص غسال ها برای ساعت‌های طولانی کاری است بس دشوار چراکه این افراد نیز با همان مشکلاتی که کادر درمان با آن مواجه هستند، روبرو هستند.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری سبزوار با تاکید بر اینکه دیدن دیدن سکانس آخر زندگی به کارگردانی غسال‌های خسته بسیار تأمل برانگیز است، اظهار کرد: غسال ها نیز همچون کادر درمان از نزدیک ترین فاصله ممکن با این ویروس درگیر هستند و با توجه به افزایش آمار فوتی‌ها، فشار کارشان هم افزایش یافته به طوری که تا آخرین ساعات کاری روز مشغول به فعالیت هستند.

دارینی اضافه کرد: همکاران ما در بخش‌های مختلف در آرامستان‌ها از همان زمان تحویل تا تدفین متوفی، مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند تا زنجیره این بیماری از این ناحیه گسترش پیدا نکند.

وی از تمام شهروندان خواست برای قدردانی از فعالیت مستمر کادر درمان و غسال ها، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور کمتر در آرامستان های شهرداری و همچنین برگزاری مراسم عزاداری به قطع زنجیره انسانی این بیماری کمک کنند.

کد خبر 436801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.