وزیر کشور: بیشتر کودکان کار از اتباع هستند

وزیر کشور از اجرای طرح پایلوتی در یکی از استان‌ها در راستای کاهش آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی با همکاری دیگر استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه دیگری از شورای اجتماعی را داشتیم که چند دستور در این نشست مطرح شد، یکی از مباحث گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود. زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی بوده در سراسر کشور ارائه شد.

وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند. مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه و به ویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور هستند و اتصال آنها به این شبکه بتوانیم از امر خانواده صیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند.

وزیر کشور تصریح کرد: در این خصوص قرار شد یک استان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم که دوستان با شیوه‌های ابتکاری در این استان عمل کنند که الگوی مناسب اجرا شده را به استان‌های دیگر تسری بدهیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بحث کودکان کار خیابانی که موضوع دیگر این جلسه بود، اضافه کرد: سومین جلسه است که در شورای اجتماعی کشور به موضوع کودکان کار می‌پردازیم باید ضعف‌ها و چالش‌هایی که در عمل با آن مواجه بوده‌ایم را پیدا کنیم و در این خصوص هم می‌توانیم از برخی سمن‌ها کمک بگیریم.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید عمده کودکان کار خیابانی ملیت افغانستانی دارند که با سفیر افغانستان و دولت افغانستان صحبت کرده‌ایم و قرار شده است آنها با ما همکاری بیشتری داشته باشند تا مانع ورود این کودکان به کشور شویم. حتی اگر کودک کار افغانستانی در کشور دیدیم بتوانیم این کودکان را به کشورشان عودت دهیم تا در کنار خانواده‌هایشان باشند.

وزیر کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم محرم خاطرنشان کرد: بحث ماه محرم و عزاداری در آخر جلسه مطرح شد و قرار شد دستگاه‌های اجتماعی همه ظرفیت خود را به کار گیرند تا ان شاء الله امسال یک محرم متفاوت با حفظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری، علما و همراهی مداحان و خطا با و کسانی که در امر محرم مؤثر هستند، کار ما در انجام این امر راحت‌تر خواهد بود ولی به همکاری مردم نیاز داریم تا مراعات کنیم که بعد از پایان عزاداری‌ها، عزادار عزیزان خود نباشیم و توضیح داده شد که دستگاه‌ها کار خود را انجام دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ماه رمضان امسال با نهضتی که ایجاد شد و با حمایت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مردم خیّر ما، کمک‌های مومنانه به دست مردم نیازمند رسید، یادآور شد: نذری‌هایی که در ماه محرم و به ویژه دهه اول انجام می‌شود عظیم و مؤثر خواهد بود ولی تقاضا داریم این کمک‌ها استمرار یابد و کسانی که نیازمند هستند با کمک مردم و در کنار سفره مردم بنشینند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این مشکل را در این مدت کوتاه حل کنیم و ان‌شاالله به زودی شاهد تولید واکسن و درمان مؤثر برای این بیماری باشیم و باید همکاری در جامعه را افزون کنیم و امیدواریم مردم نیز همکاری مؤثر داشته باشند.

کد خبر 436800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.