مراکز تجاری کاشان مشکل ایمنی دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: متاسفانه در اثر بی‌توجهی متولیان مراکز تجاری این شهرستان به بحث ایمنی، کاستی‌ها و ضعف‌ها همچنان وجود دارد و از نظر ایمنی هیچ‌گونه تاییدیه‌ای ندارند.

به گزارش ایمنا، محمدمسعود چایچی اظهار کرد: نتیجه چند دوره کارشناسی، بازدید و ارزیابی وضعیت ایمنی مرکزها و مجتمع‌های تجاری کاشان حاکی از ناایمن بودن آنهاست، چراکه فاقد تاییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی هستند.

وی افزود: بر اساس بازرسی‌های ایمنی صورت گرفته از سوی کارشناسان سازمان در سه سال گذشته، وضعیت این مرکزها و محیط‌های پیرامونی آنها بررسی و کاستی‌ها برای اصلاح به مدیر مجتمع‌ها ابلاغ و همچنین آموزش‌ها و توضیح لازم به مسؤولان و کسبه ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل ایمنی مرکزهای تجاری را نقص در تأسیسات برق، استفاده از وسایل حرارتی نامناسب و شعله‌های روباز، وجود انبارهای ناایمن و دارای انباشت کالا، فقدان راه مناسب خروج اضطراری و نبود سیستم کشف و اطفای حریق است.

چایچی از مالکان و مسئولان مجتمع‌های تجاری کاشان درخواست کرد که با هماهنگی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی کامل مکان کسب خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تبصره ذیل بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ارزیابی و پایش ایمنی و احصای نواقص از نظر حریق احتمالی در مکان‌های عمومی مانند مرکزهای تجاری، درمانی، آموزشی و اداری تصریح کرد: موضوع جلوگیری از فعالیت این مکان‌های ناایمن شهری با اولویت مرکزهای عمومی از طریق مقام‌های مسؤول در حال پیگیری است.

به گزارش ایمنا، حدود ۵۶ مرکز، مجتمع تجاری، فروشگاه و بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی در حال حاضر در شهرستان کاشان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 436796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.