خیزش گرد و غبار در شرق و مرکز اصفهان/ شهروندان از تردد غیرضروری بپرهیزند

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک روزهای دوشنبه و سه شنبه مناطق شرق، شمال شرق و مرکز این استان را فرامی گیرد.

زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی به نسبت ناپایدار روی استان اصفهان است براین اساس وضعیت جوی بسیاری از مناطق صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد و گرد و خاک در روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطق شرق، شمال شرق و مرکز استان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان و بادرود با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نواحی شرق، شمال شرقی و مرکز استان هشدار داد. این پدیده جوی که از بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ مرداد آغاز می‌شود تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد. در این مدت احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق درگیر، اختلال در تردد محورهای شرقی و شمالی استان و آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد. براین اساس به شهروندان و به ویژه گروههای حساس مانند کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و ریوی توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کد خبر 436786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.