روسیه آزمایشات بالینی واکسن کرونا را به پایان رساند

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن نوع جدید ویروس کرونا (کووید ۱۹) که در مرکز گامالیا در مسکو ساخته شده، به پایان رسیده است.

به گزارش ایمنا، موراشکو در پاسخ به سؤالی درباره زمان پایان رسمی آزمایشات بالینی واکسن کووید ۱۹ گفت: " آزمایشات بالینی واکسن بیماری ناشی از ویروس کرونا که توسط مؤسسه گامالیا ساخته شده، به پایان رسانده است."

وی خاطرنشان کرد: اکنون بسته اسناد برای ثبت این واکسن در حال تهیه است. پیش‌تر معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود نخستین واکسن کووید با مشارکت متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقاتی "گامالیا" طراحی و آماده تولید شده است.

مرکز گامالیا آزمایشات بالینی واکسن را به طور مشترک با کارشناسان بیمارستان نظامی N.N.Burdenko انجام داد. وزارت دفاع تأکید کرد نتایج آزمایشات به طور مشخص و واضح نشان می‌دهد که پاسخ ایمنی در همه داوطلبان وجود دارد؛ عوارض جانبی، مشکلات یا واکنش‌های نامطلوب وجود ندارد و داووطلبان هیچ گونه شکایتی درمورد وضع سلامتی خود نداشته‌اند.

کووید ۱۹ سراسر جهان را فرا گرفته است. صبح روز اول اوت، تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) در جهان به ۱۷ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۸۰۴ نفر رسید، اما ۱۱ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۲۰ نفر از آن‌ها درمان شده و بهبود یافته‌اند.

در کل دوره همه گیری بیماری کووید ۱۹، ۶۸۲ هزار و ۹۹۹ نفر از مبتلایان جان باخته‌اند؛ بیشترین تعداد مبتلایان در ایالات متحده، برزیل، هند، روسیه و آفریقای جنوبی گزارش شده است.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 436772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.