تعداد خبرنگاران با مردم‌سالاری در جوامع مرتبط است

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران و امنیت آنها با آزادی و مردم سالاری در کشورهای مختلف ارتباط مستقیم و ناگسستنی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: رشد دانش و تکنولوژی در جوامع انسانی و خصوصاً بروز انقلاب صنعتی باعث شده رشد جمعیت در تمامی کشورها به‌طور چشمگیری اتفاق افتاده و تولید کالاها و مایحتاج انسان‌ها به صورت انبوه و در سطح وسیعی محقق شود.

وی با بیان اینکه با رشد جمعیت، دانش و تکنولوژی، مدیریت جامعه الزاماً از شکل سنتی خود فاصله گرفته و به سوی دموکراسی و مدیریت‌های جمعی حرکت کرده، افزود: در این سال‌ها موضوعات مبتلا به جوامع افزایش فوق العاده یافته و دارای پیچیدگی‌های گوناگون شد به نحوی که حل هر یک از مسائل و نیازهای جامعه نیازمند داشتن دانش و آگاهی ویژه و تخصص در آن موضوع شد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تنوع و گسترش شاخه‌های مختلف دانش و علوم به نحوی بوده که هیچ فردی نمی‌تواند ادعای احاطه به شاخه‌های مختلف علوم را داشته و در صورت وجود چنین ادعایی جامعه پذیرای آن نخواهد بود.

وی ادامه داد: بروز جنگ‌های جهانی اول و دوم و جنگ‌های منطقه‌ای و ایجاد ضایعات و تلفات بزرگ انسانی و عریان شدن اهداف غیرانسانی و استعمارگرانه هیئت‌های حاکمه کشورهای برخوردار و رشد باسوادی و آگاهی جوامع استعمارزده باعث بروز حرکت‌های آزادی‌بخش و ضداستسماری در بسیاری از کشورهای تحت سلطه شده است.

معین خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی ایجاد زمینه مشارکت عموم مردم در اداره و مدیریت جامعه و شنیده شدن نظریات و درخواست‌های مردم جهت رعایت حقوق عامه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امکان مشارکت عمومی در اداره جامعه از عوامل اصلی توسعه یافتگی محسوب می‌شود، اضافه کرد: امروزه به منظور ایجاد ثبات بیشتر و آرامش، مدیران و دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته در فکر ایجاد شرایط مناسب‌تر جهت بهره‌مندی از مشارکت‌ها و نظریات مردم هستند.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشروعیت دولت‌ها براساس میزان مشارکت مردم در انتخاب آن دولت تعیین می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و انتشار اخبار صحیح از موفقیت‌ها و نارسایی‌ها مهم‌ترین عامل در ایجاد زمینه‌های مشارکت و نظارت جامعه بر عملکرد دولت هاست؛ در این راستا تعریف جایگاه ویژه جهت رسانه‌ها و خبرنگاران و ایجاد حاشیه امن برای آنها از موضوعات اساسی مورد توجه مردم کشورهای مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد رسانه‌ها و خبرنگاران و امنیت آنها با آزادی و مردم سالاری در کشورهای مختلف ارتباط مستقیم و ناگسستنی دارد.

معین بزرگداشت روزخبرنگار را تأکید بر جایگاه ویژه خبرنگاران دانست و افزود: جامعه ایران به عنوان یک جامعه رشد یافته و انقلابی و معتقد به احکام شرعی اسلام همواره قدردان زحمات این خدمتگذاران صدیق جامعه بوده که با کمترین امکان بیشترین خدمت را عاشقانه بر جامعه کرده و در راه رشد و تعالی آن فعالیت می‌کند.

کد خبر 436767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.