مشکلات شنوایی عارضه جانبی دیگر کووید ۱۹

محققان بریتانیایی دریافتند بسیاری از بیماران بهبودیافته از عفونت کروناویروس جدید دارای مشکلات شنوایی طولانی مدت هستند.

به گزارش ایمنا، محققان در این مطالعه، ۱۲۰ بیمار بریتانیایی را که به خاطر بیماری کووید ۱۹ بستری شده بودند را تحت نظرسنجی تلفنی قرار دادند. در مورد تغییرات شنوایی، ۱۳ درصد بیماران شرایط را وخیم گزارش کرده بودند، ۸ بیمار عنوان کرده بودند که شنوایی آنها بدتر شده و ۸ نفر هم وزوز گوش را اعلام کرده بودند.

«کوین مونرو» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه منچستر، در این باره می‌گوید: ما می‌دانیم که ویروس‌هایی مانند سرخک، اوریون و مننژیت می‌توانند باعث کاهش شنوایی شوند و کروناویروس ها می‌توانند به اعصاب انتقال دهنده اطلاعات به مغز آسیب رسانند.

وی در ادامه می‌افزاید: این امکان وجود دارد که کووید ۱۹ موجب بروز مشکلاتی در بخش‌های سیستم شنوایی نظیر گوش میانی یا حلزون گوش شود. مونرو در ادامه می‌افزاید: مشکلاتی مانند نوروپاتی شنوایی، مشکل شنوایی که حلزون در آن عمل می‌کند اما انتقال در امتداد عصب شنوایی به مغز دچار اختلال می‌شود، می‌تواند شنیدن صدای پیش زمینه را دشوار کند.

بنا به گزارش مهر، سندروم گیلن‌باره هم که با بیماری کووید ۱۹ مرتبط است با نوروپاتی شنوایی ارتباط دارد. با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در مورد نحوه تأثیر دقیق ویروس بر شنوایی تاکید دارند.

کد خبر 436760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.