عملیات ضد عفونی معابر عمومی در آستارا از سر گرفته شد

شهردار بندر آستارا با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا گفت: شهرداری به منظور مهار این ویروس، ضدعفونی معابر این شهر را از سر گرفت.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته واحد خدمات شهری شهرداری آستارا ضدعفونی معابر شهری را آغاز کرد و در حال حاضر طبق برنامه روزانه سه بار شستشو و گندزدایی معابر با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این برنامه لایه روبی، شستشو و ضدعفونی کانال‌ها نیز توسط واحد خدمات شهری شهرداری با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان با استفاده از آب ژاول انجام می‌شود.

شهردار آستارا ادامه داد: پاکسازی، شستشو و ضدعفونی کانال‌ها و معابر عمومی توسط ۷۸ نفر از نیروهای خدمات شهری، با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری، یک تانکر هشت هزار لیتری آبپاش، یک دستگاه کارواش سیار با منبع دو هزار لیتری که به صورت واترجت کار می‌کند. انجام می‌شود.

معیتی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی زباله‌های کوچه فرعی و معابر اصلی در سه شیفت جمع آوری و پاکسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فروردین ماه امسال کلاس آموزشی با حضور سه تن از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آستارا در سالن اجتماعات شهرداری برگزار و مطالب لازم به پاکبانان و کارکنان شهرداری ارائه شد.

شهردار آستارا اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت و بهداشت فردی در مقابله با ویروس کرونا، تاکنون علاوه بر دو هزار ماسک، تعدادی دستکش قابل شستشو در بین پاکبانان توزیع شده و این اقدام همچنان ادامه خواهد داشت.

معیتی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از پاکبانان از سن بالایی برخوردارند و در معرض خطر بیشتری در ابتلاء به ویروس کرونا هستند. به منظور حفظ سلامت این نیروها، در بخشی‌های کم خطری بکار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه کانال‌های مثل آبدینگ، کانال حکیم نظامی و فارابی که در محل‌های پر تراکم احتمال سرریز شدن و آلایندگی آن‌ها وجود دارد، شناسایی و ضدعفونی می‌شود؛ اضافه کرد: سطل‌های زباله، مخازن و خودروهای واحد خدمات شهری به صورت مستمر شستشو و گندزدایی می‌شوند.

شهردار آستارا عنوان کرد: شهرداری آستارا سه دستگاه آمبولانس برای جابجای فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان مستقر کرده است و به همین منظور قطعه‌ای ویژه در آرامستان این شهر آماده شده و کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

معیتی خاطرنشان کرد: این روزها نیروهای خدمات شهری شهرداری در مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم در کنار کادر درمانی در خط مقدم هستند و در این مدت با تمام توان خود در حال خدمت‌رسانی به شهروندان بوده اند.

وی تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری، زباله‌های خود را آخر شب یا ابتدای صبح، با کیسه‌های زباله سربسته در مخازن مخصوص قرار دهند و از رها کردن ماسک و دستکش یکبار مصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 436741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.