تا چه زمانی باید با کرونا مبارزه کنیم؟

فرمانده ستاد مبارزه مقابله با کرونا در تهران روش ایمنی کشور در مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زالی در گفت‌وگوی زنده خبری با بیان اینکه صحبت از شکست کرونا یک عکس العمل هیجانی است، اظهار کرد: برای مقابله و ریشه کن کردن کرونا باید یک کار نظام مند و دولتی انجام شود و در این راه هرگز نباید غرور ما را بگیرد.

وی افزود: باید بدانیم با بیماری روبه‌رو هستیم که شواهد جهانی کمی در خصوص آن وجود دارد و ما به دلیل اطلاعات کم در مقابل این ویروس سلاحی در اختیار نداریم و شناخت بسیار محدودی به این ویروس داریم.

فرمانده ستاد مبارزه مقابله با کرونا در تهران اضافه کرد: من با عبارت "شکست کرونا" در ادبیات بیماری جهان بسیار کم مواجه شدیم و همواره عقیده بر این بوده است که شکستن زنجیره بیماری روند و عبارت بهتری برای مقابله با این ویروس است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا امواج چندین باره را خواهد داشت، ادامه داد: برخی کشورها در آغاز شیوع کرونا با مدیریت چابک توانستند با بیماری کرونا مقابله کنند که برخی مؤلفه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ما شبیه نیست، کشورهایی نظیر تایوان، سنگاپور و کره جنوبی که شامل این شکورها می‌شود.

زالی افزود: برخی کشورها نیز با موج اول کرونا روبه‌رو شدند و توانستند به خوبی آن را مدیریت کنند و در حال حاضر با موج دوم آن روبه‌رو شدند که ایران، فرانسه و اسپانیا نیز در همین دسته از کشورها قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: آمریکای جنوبی، بخش‌هایی از آمریکای شمالی، کشورهای آفریقایی و آسیا بخش‌هایی هستند که بر خلاف اروپا که همچنان روند کلی کاهش ابتلاء به کرونا را دارد، با رشد مبتلایان روبه‌رو هستند.

فرمانده ستاد مبارزه مقابله با کرونا در تهران گفت: ما باید با الگوبرداری درست از کشورهایی که به خوبی با کرونا مقابله کردند و همچنین پیروی از توصیه‌های علمی سازمان بهداشت جهانی و نگاه درست به آینده بیماری و نقشه راه بتوانیم با موج فعلی بیماری و موج‌های بعدی آن با کرونا مقابله کنیم.

وی با اشاره به جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری تهران افزود: تهران به دلیل چگالی جمعیتی بالای تهران این شهر وضعیت خاصی را برای مقابله با کرونا دارد، همچنین یک میلیون سکنه غیر رسمی در تهران وضعیت این شهر برای مبارزه با کرونا را سخت می‌کند.

زالی گفت: تا وقتی ۶۶ درصد جامعه به این ویروس مبتلا نشوند و یا بیماری برای این ویروس و واکسنی نیز کشف نشود مردم جهان و کشور با این ویروس روبه‌رو هستند و حرف از شکست کرونا تا آن زمان غیر علمی است.

کد خبر 436739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.