قالیباف: دولت در زمان مشخص وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صمت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز-یکشنبه-مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب وزیر صمت اظهار کرد: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

حجت السلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری گفت: "آقای رئیس‌جمهور باید یک وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت معرفی کند زیرا از ۲۲ مرداد امضا و تصرفات مدرس خیابانی سرپرست فعلی این وزارتخانه غیرقانونی است. "

وی افزود: "آقای رئیس جمهور بیان کرد حقوقدان است، پس بدانید طبق قانون تا ۲۲ مرداد برای معرفی وزیر پیشنهادی مهلت دارید. "

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیگیر این موضوع هستند، اظهار کرد: "تذکر آقای سلیمی در مورد انتخاب وزیر صمت به جا است و این هفته این موضوع در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. "

نماینده مردم محلات و دلیجان همچنین به بدهی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت اکنون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و شرکت‌های دولتی هم ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند و این بدهی سنگین متأسفانه برای دولت بعد باقی خواهد ماند.

کد خبر 436727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.