ایجاد محدودیت‌های زمانی و مکانی برای خودروهای حمل بار در مشهد

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا و ساماندهی سفرهای روزانه شهری اعمال محدودیت‌های زمانی و مکانی وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا است.

علی باخرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ورود ناوگان سنگین و نیمه سنگین به محدوده مرکزی شهر از ابتدای شهریور ماه سال گذشته به شدت کنترل شده و از ورود ناوگان به این منطقه بدون داشتن مجوز جلوگیری می‌شود.

وی از صدور ۱۵ هزار ۵۰۶ مجوز تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در ۹ ماه اخیر در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: مجوزهای تردد در محدوده‌های زمانی و مکانی به صورت موردی یا مدت‌دار صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ادامه داد: مجوز تردد موردی به منظور فراهم آوردن امکان تردد ناوگان باری برون شهری و همچنین ناوگان باری درون شهری دارای پروانه فعالیت به صورت یک تا سه روزه و مجوز تردد مدت‌دار تنها برای ناوگان باری دارای پروانه فعالیت سنگین و نیمه سنگین در محدوده‌های مکانی و زمانی، به صورت یک ماهه تا سه ماهه صادر و مجوز مدت‌دار برای محدوده قرمز به صورت هفتگی تا یک ماه صادر می‌شود.

وی با تاکید بر دریافت مجوز تردد زمانی و مکانی توسط رانندگان حمل بار، خاطرنشان کرد: ورود بدون مجوز به محدوده‌های اعلامی اعمال قانون ناوگان را در پی خواهد داشت.

باخرد با اشاره به محدوده تردد قرمز، گفت: این بخش شامل هسته مرکزی شهر منطبق بر محدوده زوج و فرد محدوده داخلی خیابان بهار، فداییان اسلام، ۱۷ شهریور، بولوار وحدت، بولوار شهید کامیاب، شهید هاشمی نژاد و امام خمینی (ره) می‌شود.

وی بیان اینکه تردد در بلوار احمدآباد و بلوار ملک آباد پس از تأیید کمیسیون و تنها با اخذ مجوز موردی مجاز خواهد بود، تصریح کرد: ساعت مجاز تردد در محدوده قرمز با اخذ مجوز برای بار فاسد نشدنی از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۹:۰۰ است همچنین ساعت مجاز تردد در محدوده قرمز با اخذ مجوز برای بار فاسد شدنی از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۱۰:۰۰ است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به محدوده تردد زرد برای ناوگان حمل و نقل بار، اظهار کرد: حدفاصل منطقه قرمز تا رینگ بزرگراهی شامل بزرگراه غدیر، بابا نظر، چراغچی، آزادی، بولوار استقلال، معلم، شهید قانع، صیاد شیرازی، پیروزی و بزرگراه کلانتری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به محدوده تردد سبز، گفت: محدوده خارج از محدوده زرد تا حریم شهر محسوب می‌شود ساعت مجاز تردد در محدوده سبز با دریافت مجوز برای بار فاسد شدنی و فاسد نشدنی از ساعت ۲۱ تا ۱۵ است.

کد خبر 436714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.