شکست سوپر فرانکی مقابل توپچی‌های آرتتا

شب گذشته در فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس، تیم فوتبال چلسی مغلوب آرسنال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته شنبه ۱۱ مرداد ماه فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس بین دو تیم آرسنال و چلسی در ورزشگاه ومبلی شهر لندن برگزار شد.

این دیدار از ساعت ۲۱ آغاز شد و قضاوت آن برعهده "آنتونی تیلر" بود.

شاگردان لمپارد که در لیگ برتر عملکرد نسبتاً خوبی داشتند و با ۶۶ امتیاز و برحسب تفاضل گل کمتر نسبت به یونایتد، در رده چهارم قرار گرفته بودند، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را هم به دست آورده بودند.

در آن سمت توپچی‌های آرسنال که بعد از رفتن ونگر، روزگار خوشی را سپری نمی‌کنند، با کسب ۵۶ امتیاز با آرتتای جوان در رده هشتم جای گرفتند و از کسب سهمیه اروپایی بازماندند.

این دو تیم در FA CUP به فینال رسیدند. چلسی با حذف یونایتد به این مرحله رسید و آرتتای جوان هم با عبور از تیم استاد خود (پپ گواردیولا) راهی فینال شده بود.

تقابل دو چهره جوان که در دوران بازیگری، نمایش‌های جذابی در همین دو تیم از آن‌ها به یاد داریم، می‌توانست جذابیت این دیدار را دو چندان کند.

جام حذفی انگلیس که از سال ۱۸۷۱ میلادی تاکنون به‌طور منظم هر سال برگزار شده (به‌جز در زمان دو جنگ جهانی)، قدیمی‌ترین مسابقات فوتبالی است که کماکان به حیات خود ادامه می‌دهد.

قهرمان FA CUP کاپ حق شرکت در مسابقات لیگ اروپا (جام یوفا) را پیدا می‌کند. اما در صورتی که آن تیم برای لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده باشد، سهمیه جام یوفا به بهترین تیم لیگ برتر می‌رسد. پیش از فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ تیم نایب قهرمان به جام یوفا می‌رفت.

آرسنالی‌ها که در این رقابت قدیمی ۱۳ بار قهرمان شده اند پرافتخارترین تیم به حساب می‌آمدند و با توجه به اینکه از کسب سهمیه اروپایی در لیگ برتر بازمانده بودند، نیاز مبرمی به پیروزی در دیدار مقابل چلسی داشتند.

در این دیدار ابتدا شاگردان لمپارد توسط پولیسیچ به گل رسیدند. او اولین بازیکن آمریکایی در تاریخ این رقابت‌ها است که در این تورنمنت گل می‌زند. اما توپچی‌ها با دبل اوبامیانگ در دقایق ۲۸ و ۶۷ سلطه خود بر این رقابت‌ها را با کسب چهاردهمین جام حفظ کردند.

با این قهرمانی آرتتا موفق شد سهمیه لیگ اروپا را که در لیگ نتوانسته بود کسب کند، بدست آورد. چلسی هم خودش را آماده تقابل با بایرن در لیگ قهرمانان اروپا می‌کند. آبی‌ها دیدار رفت ۱/۸ را با نتیجه ۳-۰ در استمفوردبریج به باواریایی‌ها باخته است.

کد خبر 436703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.