تشکیل "مجمع خیرین شهرساز" در سمنان

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سمنان گفت: "مجمع خیرین شهرساز" تشکلی نوپا است که با هدف کمک به مدیریت شهری و اجرای طرح‌های کلان با نیت جلب همراهی شهروندان و مسئولان تأسیس شده است.

ابوالفضل ملحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز غیر رسمی فعالیت "مجمع خیرین شهرساز" در شهر سمنان از سال گذشته، اظهار کرد: این مجمع در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید و در آغاز کار رسمی خود با حضور ۳۰ نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی، خیران و تعدادی از مسئولان در قالب هیئت امنا تشکیل جلسه داد.

وی هدف از تشکیل این مجمع را کمک به مدیریت شهری برای تأمین بودجه و امکانات عنوان کرد و افزود: مجمع خیران شهرساز بازوی اجرایی توانمند مدیریت شهری در ارائه خدمات مناسب به شهروندان و رفع کمبودها است.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سمنان با بیان اینکه بعضی از طرح‌های کلان شهری با کمک مجمع خیران شهرساز اجرا خواهد شد، تصریح کرد: هدفمند کردن حد شمال زمین‌های شهر سمنان با وجود نفوذ آب گرم به زمین و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن، از جمله موارد مشکلاتی است که مجمع خیرین شهرساز با کمک شهرداری و شورای شهر سمنان قصد رفع آن را دارند.

محلی ساخت یتیم خانه‌ها که از مطالبات شهروندان سمنانی بوده است را از دیگر اقدامات مهم مجمع خیرین شهرساز برشمرد و افزود: این مجمع برای ساخت این مجموعه‌ها برنامه ریزی لازم را انجام داده است و مواردی از قبیل اهدای زمین و سرمایه گذاری برای ساخت این مجموعه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به انتخاب شهر سمنان به عنوان پایلوت اجرای طرح "شهر دوستدار کودک" از نگهداری حدود ۳۵ کودک دختر بی سرپرست توسط یک خَیِر در مجموعه‌ای بنام "سارینا" خبر داد و گفت: قرار شده تا خَیِر مذکور با استفاده از کمک مجمع خیران شهرساز ۳۵ واحد ساختمانی را برای کودکان تحت سرپرستی این مرکز احداث کند.

مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سمنان گفت: در آینده نزدیک همه پروژه‌های شهری توسط خیرین اجرا می‌شود.

ملحی یادآور شد: در کنار مجموعه هیئت امنا و هیئت مدیره این مجمع، چهار کمیته برنامه‌ریزی، عمران و شهرسازی، فرهنگی اجتماعی و سرمایه‌گذاری و اقتصادی تشکیل شده است.

کد خبر 436689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.