مشکلات سد معبر در لنگرود هر روز بیشتر می‌شود

شهردار لنگرود گفت: رفع معضل سد معبر در این شهر نیازمند همکاری تمامی اعضای این ستاد است.

سید مهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر لنگرود دارای یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی شرق گیلان است و از ۳۰ سال پیش تاکنون دست فروشی در آن رواج داشته است، اما متأسفانه از آن زمان اراده‌ای برای رفع معضل سد معبر در این شهر وجود نداشته و اکنون این وضعیت به روال عادی تبدیل و باعث شده تا شهرداری برای جمع آوری و انتقال این افراد به جایی مناسب با مشکل مواجه شود.

وی افزود: لنگرود دارای سه بازار هفتگی شنبه، چهارشنبه و جمعه بازار است و در حال حاضر سد معبر به یکی از معضلات و مشکلات این شهر تبدیل شده و ناراحتی و رنجش بسیار زیاد شهروندان فراهم کرده است.

شهردار لنگرود عنوان کرد: شهرداری مکان جدیدی را در خیابان شورا جنب مجموعه پارک بازار غدیر این شهر، را برای جانمایی دست فروشان به مسئولان پیشنهاد داده است، اما این جابجایی نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های متولی در شهرستان لنگرود است.

رجایی تصریح کرد: بر اساس آئین نامه جدید وزارت کشور علاوه بر شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان از اعضای ستاد ساماندهی سد معبر هستند و باید با این ستاد همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار لنگرود ادامه داد: این دستورالعمل در راستای اجرای تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری، ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و آئین‌نامه اجرایی آن، ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و دستورالعمل اجرایی آن و ماده ۸۵ قانون نظام صنفی و آئین‌نامه اجرایی آن از سوی تهیه وزارت کشور شده است.

وی اضافه کرد: طبق این آئین نامه برای ساماندهی دست فروشان، اداره راه و شهرسازی نیز وظیفه دارد با در اختیار گذاشتن زمین مناسب با شهرداری همکاری کند.

رجایی، خاطرنشان کرد: بسیاری از دست فروشان در مرکز شهر لنگرود اقدام به سد معبر می‌کنند و رفع این معضل بدون همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه نیروی انتظامی و مقامات قضائی این اقدام امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان به علت مشکل رفت و آمد در پیاده روها، از خیابان برای تردد استفاده می‌کنند و براساس قانون، اشغال معابر عمومی از سوی دست فروشان و اصناف ممنوع است و در این راستا باید با متخلفان و تضییع کنندگان حقوق شهروندان برخورد جدی شود.

شهردار لنگرود تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است. و همه دست فروشان و واحدهای صنفی باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند. و از پهن کردن بساط خود در پیاده رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 436683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.