استقلال ۲- سپاهان یک / پیروزی بزرگ استقلال ۱۰ نفره با پنالتی عجیب

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان با پیروزی تیم تهرانی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، امشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان رسید.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: -

گل‌ها: شیخ دیاباته (دقیقه ۵۲، پنالتی) و علی مصلح (دقیقه ۶۵، گل به خودی) برای استقلال- محمد محبی (دقیقه ۸۲) برای سپاهان

اخطار: آرش رضاوند (دقیقه ۳۸)، وریا غفوری (دقیقه ۴۱)، بهزاد غلامپور (مربی، دقیقه ۴۵) از استقلال- امید نورافکن (دقیقه ۴۱)، علی مصلح (دقیقه ۵۱) از سپاهان

اخراج: آرش رضاوند (دقیقه ۴۴، کارت زرد دوم) از استقلال

استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (۸۷- فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (۷۲- ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، ووریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی (۴۹- محمد دانشگر)

سرمربی: فرهاد مجیدی

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (۷۱- محمد ایران پوریان)، علی مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امید نورافکن (۴۶- علی قربانی)، محمد کریمی (۷۱- ولادیمیر کومان)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی (غایب)

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

استقلال و سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته‌های پایانی لیگ برتر در حالی برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند که دو تیم در کورس کسب سهمیه آسیایی قرار داشتد و این دیدار به نوعی جدال ۶ امتیازی بین دو تیم بود.

این دیدار حساس اما چندان طوفانی آغاز نشد و دو تیم در دقایق ابتدایی بازی با ارائه یک بازی کم ریسک سعی در ارزیابی تیم مقابل داشتند. رفته رفته اما استقلال پیش کشید و در دقایقی از بازی کنترل توپ و زمین را در دست گرفت و سپاهان که هوشمندانه عقب کشیده بود اجازه ایجاد فرصت به استقلال نداد.

دیدار متعادل دو تیم در نیمه نخست که با موقعیت‌هایی برای هر دو تیم همراه بود می‌رفت که بدون اتفاق خاصی به پایان برسد اما دقایق پایانی نیمه نخست برای استقلال بدیمن بود زیرا رضاوند، هافبک این تیم با دریافت دو کارت زرد در فاصله ۷ دقیقه از زمین بازی اخراج شد تا شاگردان مجیدی نزدیک به یک نیمه را با ۱۰ نفر ادامه دهد.

در نیمه دوم با بیرون رفتن نورافکن و آمدن قربانی به جای او سپاهان قصد هجومی‌تر شدن و زدن گل برتری را داشت اما تغییرات قلعه نویی از پای تلویزیون نتیجه معکوس داد و این استقلال بود که روی یک صحنه بحث برانگیز صاحب ضربه پنالتی شد و دیاباته گل اول را به ثمر رساند. سپاهان که برای زدن گل تساوی پیش کشیده بود چند دقیقه بعد روی یک ضد حمله و اشتباه مصلح گل دوم را هم خورد تا استقلال با یک یار کمتر دو گل به سپاهان زده باشد.

۲۰ دقیقه پایانی بازی با حملات انتحاری سپاهان همراه بود که حاصل آن یک گل برای سپاهان بود و در حالی که سپاهان موقعیت‌های خوبی در پایان بازی نصیبش شده بود، نتوانست بازی را به تساوی بکشاند و استقلال پیروزی این دیدار ۶ امتیازی شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۵۲- استقلال) - برخورد مصلح با دیاباته در محوطه جریمه سپاهان خطای پنالتی گرفته شد تا دیاباته ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.

۰-۲ (دقیقه ۶۵- استقلال) - در یک ضد حمله توپ در محوطه جریمه سپاهان به دانشگر رسید و او با یک ارسال به دهانه دروازه زمینه ساز گل به خودی مصلح شد.

۱-۲ (دقیقه ۸۲- سپاهان) - حملات طوفانی سپاهان در دقایق پایانی یک موقعیت شوت زنی برای محبی ایجاد کرد تا او با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کند و اختلاف را به حداقل برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- شوت از راه دور خطرناک ریگی با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲- پاس در عمق منصوری در محوطه جریمه به محبی رسید اما ضربه محبی با برخورد به پای مدافع استقلال راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۰- ارسال تیز محمدرضا حسینی از سمت راست با ضربه سر خطرناک کی روش همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- شوت فنی فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از بالای دروازه پیام نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- اشتباه مدافعان استقلال موقعیت مناسبی را پشت دفاع استقلال نصیب محبی کرد اما او که تقریباً با زاویه‌ای تنگ با حسینی تک به تک شده بود ارسال کوتاهی به رو به روی دروازه استقلال انجام داد که کسی از بازیکنان سپاهان حضور نداشت و موقعیت طلایی از دست رفت.

دقیقه ۸۹- شوت بیرون پای مهدی کیانی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۹۰- ارسال کومان به درون محوطه جریمه با اثر ناقص قربانی همراه شد اما موقعیت عالی سپاهان با دفع مدافعان استقلال راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

پنالتی بحث برانگیز استقلال در ابتدای نیمه دوم اتفاق عجیب این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

شیخ دیاباته که یک پنالتی گرفت (هرچند تصمیم داور اشتباه بود) و گل اول را به ثمر رساند را می‌توان بهترین بازیکن زمین دانست.

کد خبر 436673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.