۹۰ درصد گردش کار شهرداری گلپایگان الکترونیکی است

شهردار گلپایگان گفت: بیش از ۹۰ درصد گردش کار در شهرداری این شهر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

‌پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بروکراسی اداری شهرداری گلپایگان ۸۰ سال به روش سنتی اجرا می‌شد، اما از سال ۸۸ جزء هفت شهرداری نخست استان بودیم که به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شدیم.

وی گفت: سامانه‌های الکترونیکی این شهرداری شامل هوشمندسازی، اجرای سیستم‌های جامع شهرسازی، نوسازی و درآمد، اصناف و مستغلات است و اکنون بیش از ۹۰ درصد گردش کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود مگر در مواردی که منع قانونی وجود داشته باشد که مجبوریم به دو روش کاغذی و الکترونیکی پیش برویم، برای اینکه در بحث حقوقی مشکلی پیش نیاید باید مستندات کاغذی روی پرونده‌های مالی و شهرسازی و حقوقی ثبت شود.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: از سال ۹۰ اتوماسیون اداری در شهرداری گلپایگان نصب شد و اکنون تحت وب است و همکاران از طریق اینترنت می‌توانند به اتوماسیون دسترسی داشته باشند و کارتابل خود را مدیریت و نامه دریافت کنند.

شکرزاده گفت: از طریق سیستم وب هر شهروندی که از دبیرخانه کد رهگیری گرفته باشد نامه خود را پیگیری می‌کند تا مطلع شود به کدام واحد ارجاع شده است.

وی عنوان کرد: بزرگترین مانعی که در بحث ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان داریم، قوانین دست و پاگیر قدیمی است که به ۴۰ سال گذشته مربوط می‌شود و نیاز به اصلاح دارد.

شهردار گلپایگان ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن خدمات واحد شهرسازی آماده شده است تا از تعداد ارباب رجوع و از حجم پرونده‌ها کاسته شود، اما مجوز مربوطه از مراجع ذی صلاح باید صادر شود، چون می‌گویند از نظر قانونی رفتن به سمت ارائه خدمات در بستر وب ممنوع است و به صلاح نیست.

شکرزاده افزود: الکترونیکی شدن محاسن زیادی دارد و سبب دسترسی سریع به پرونده‌ها و رهگیری آسان آن‌ها می‌شود که تسریع در کار را در پی دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته و امسال تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در زمینه الکترونیکی کردن خدمات که شامل سخت افزار و نرم افزار است هزینه شد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: قوانین دست و پاگیر و کمبود اعتبار و نیروی انسانی از جمله مشکلات موجود در بحث هوشمند سازی شهر و شهرداری است.

کد خبر 436663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.