مهلت ارسال مقالات به سمینار تئاتر مقاومت تمدید شد

مدیر بخش سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت، از تمدید مهلت ارسال مقالات این سمینار تا ۱۵ مردادماه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، جهانشیر یاراحمدی دبیر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت گفت: آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات پژوهشی طبق فراخوان، دهم مردادماه ۹۹ بوده و بنا به درخواست مکرر استادان، پژوهشگران و اصحاب قلم تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد تا پژوهشگران فرصت مناسبی برای نگارش مقالات خود داشته باشند. بنابراین از همه پژوهشگران و اصحاب قلم و اندیشه دعوت می‌کنم تا چکیده مقالات خود را نهایتاً تا پایان وقت اداری ۱۵ مردادماه ۹۹ از طریق سامانه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به نشانی rtfestival.ir ثبت و ارسال کنند.

وی در مورد اهمیت پژوهش در حوزه تئاتر مقاومت گفت: پژوهش به‌طور کلی در همه هنرها ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما به‌گمانم در تئاتر مقاومت به دلایل متعدد این اهمیت خاص‌تر است؛ چرا که پژوهشگران می‌توانند با پژوهش‌های کاربردی خود، مسیر رو به جلوی این‌گونه تئاتری را روشن کنند.

دبیر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت ادامه داد: پژوهش می‌تواند با آسیب‌شناسیِ مسیر تجربه شده در دوره‌های گذشته، ما را برای قدم گذاشتن در مسیر نو آگاه کند؛ همان‌گونه که توانایی افزودن ظرفیت‌های مهمی به حوزه عملی تئاتر را دارد که نقطه عطف این ظرفیت‌ها می‌تواند اقتباس از آثار مکتوب (خاطرات، داستان‌ها، رمان‌ها و…) برای نمایشنامه‌نویسی باشد.

یاراحمدی درباره پژوهشگران این عرصه نیز گفت: حوزه پژوهش، علاقه‌مندان خاص‌تری نسبت به سایر حوزه‌های عملی در تئاتر دارد که قطعاً محدودتر هستند. اما امیدوارم در این فرصت ایجاد شده در روزگار اکنون که همه ما از کار اجرایی مانده‌ایم، روی امور مهمی همچون مطالعه و پژوهش مکث کنیم تا بتوانیم کارهای پرمغزتری برای تئاتر کشور ارائه دهیم. امیدوارم نسلی جدید به حوزه پژوهش‌های تئاتری ورود پیدا کنند و در آینده هر گروه تئاتری حداقل یک پژوهشگر را همواره در کنار خود داشته باشد.

کد خبر 436650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.