جهانگیری: بخش خصوصی بار بزرگی از مسئولیت دولت در حوزه ‌آموزش را بر عهده دارد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت اجازه نمی‌دهد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی آسیب ببینند، گفت: بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش نیز بار بزرگی از مسئولیت دولت در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی را بر عهده دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف برای توسعه کشور، گفت: سرمایه گذاری در بخش آموزش از خدمات ماندگار است و باید دست بخش خصوصی که در حوزه آموزش اقدام به سرمایه گذاری می‌کند را بوسید و به گرمی فشرد.

وی افزود: اگر به توسعه و آینده کشور فکر می‌کنیم، باید به سرمایه گذاری در بخش آموزش توجه ویژه داشته باشیم و همانطور که در اقتصاد باید بخش خصوصی میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد، بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش نیز بار بزرگی از مسئولیت دولت در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی را بر عهده دارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی را نادیده بگیرد، تصریح کرد: این انصاف نیست در مقطعی که با تراکم جوانان جویای تحصیل مواجه بودیم به این مؤسسات میدان دادیم و حالا که ظرفیت‌های دولتی نیازهای آموزش عالی را تأمین می‌کند، دانشگاه‌های غیردولتی را نادیده بگیریم.

جهانگیری افزود: دولت اجازه نمی‌دهد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی آسیب ببینند و مأیوس شوند. البته انتظار این است که این دانشگاه‌ها پیش بینی دقیقی از آینده کشور و نیازهای آینده اقتصاد ایران داشته باشند و هدف گذاری‌های آموزشی خود را متناسب با فردای کشور تنظیم کنند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت بیش از پیش خدمات آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی خاطرنشان کرد: نباید این تصور ایجاد شود که دانشجویان این دانشگاه‌ها افراد بازمانده از دانشگاه‌های دولتی هستند. البته کیفیت آموزش در این دانشگاه‌ها باید تا حدی ارتقا پیدا کند که دانشجویان ترجیح دهند مدارک تحصیلی خود را از این دانشگاه‌ها اخذ کنند.

معاون اول رئیس جمهور از عملکرد مجموعه آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور بویژه در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: اگر تلاش‌ها و هماهنگی‌های دانشگاه‌های کشور نبود، ممکن بود در مقطعی نظام آموزشی کشور تعطیل شود که خوشبختانه با همت آموزش عالی و آموزش و پرورش، روند تعلیم و آموزش در کشور در دوران شیوع کرونا متوقف نشد.

جهانگیری با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی کشور، گفت: اکثر مشکلات شما قابل حل است و دولت نیز تلاش خواهد کرد این دغدغه‌ها را مرتفع کند.

کد خبر 436646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.